مردی که با یک گل در تاریخ فوتبال جاودانه شد

21 آذر 1395 ساعت 8:43

در تاریخ جام جهانی فوتبال، نام اولین گلزن بازیها همچنان ماندگار است؛ مردی که در 10 دسامبر 1907 به دنیا آمد.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از کاپ، لوسین لوران فرانسوی در 10دسامبر 1907در سنت فوسس به دنیا آمد  و فعالیت حرفه ای خود را در سن 14 سالگی در تیم سی آ پاریس در سال 1921 اغاز کرد . وی پس از 9 سال حضور درخشان در این تیم در 23 سالگی به عضویت سوشو مشهورترین تیم آن زمان فرانسه در آمد. اما سال 1930 نه از جهت پیوستن لوران به سوشو، بلکه به جهت حضور تیم ملی فرانسه در اولین دوره جام جهانی در فوتبال این کشور ماندگار شد.
 
اولین دیدار جام جهانی
تیم فرانسه در گروه اول بازیها با مکزیک، آرژانتین و شیلی همگروه بود. در نخستین بازی فرانسه باید به مصاف مکزیک می رفت. این مسابقه در حضور هزار تماشاگر در استادیوم پوسیدوس مونته ویدئو برگزار شد. بارش بارانهای موسمی سبب شده بود که بنای استادیوم سنته ناریو به پایان نرسد و مسابقات در باشگاه ملی، سنترال پارک و پنارول برگزار شد. 
 
اولین گل تاریخ جام جهانی
اولین گل تاریخ جام های جهانی تنها پس از 19 دقیقه به ثمر رسید. تنها 19 دقیقه از اولین بازی جام جهانی 1930 اروگوئه نگذشته بود، که لوسین لورن فرانسوی گل تاریخی تیمش مقابل مکزیک را به ثمر رساند. 
این گل تنها 4 دقیقه پیش از گل بارت مک گی آمریکایی در بازی تیمش مقابل بلژیک که به طور همزمان با بازی فرانسه آغاز شده بود، به ثمر رسید تا مک گی از جاودانه شدن در تاریخ باز بماند. 
 
پایان بازیهای لوران در جام جهانی
دو روز بعد فرانسه در برابر آرژانتین نایب قهرمان المپیک 1928 قرار گرفت. سه هزار تماشاگر در استادیوم سنترال پارک حضور یافتند؛ با توجه به برگزاری بازیهای در اروگوئه عمده تماشاگران در آرزوی برد فرانسه بودند. زیرا آرژانتین تنها تیمی بود که می توانست در برابر اروگوئه مقاومت کند. در این مسابقه مونتی هافبک خشن آرژانتینی با ضربه ای که به قوزک پای لوران زد او را مصدوم کرد. اولین گلزن جام جهانی پس از آن هم به دلیل مصدومیت جامهای جهانی 1934 و 1938 را از دست داد.
 
لوران در فینال جام جهانی 1998  
لوران در فینال جام جهانی 1998
در هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه، لوران تنها بازمانده از جام جهانی 1930 بود که میهمان ویژه جام جهانی 1998 بود  و اولین قهرمانی وطنش، فرانسه را به چشم دید. رویایی که از اولین حضور فرانسه در جام جهانی 68 سال زمان برده بود.
وی در سن 97 سالگی در بسانکون فرانسه در گذشت .


کد مطلب: 426490

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426490/مردی-یک-گل-تاریخ-فوتبال-جاودانه

استال پرس
  https://www.estalpress.ir