برخورد بدون اغماض با متصرفان اراضی ملي/ بنگاه هاي متخلف پلمپ مي شود

24 آذر 1395 ساعت 6:07

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از برخورد جدی و بدون اغماض با متصرفان اراضی ملی در شهرستان زاهدان خبر داد.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان، زمین خواری اصطلاحی است که چند سال اخیر به علت سوءاستفاده های مختلف و کثرت کلاهبرداریها در املاک و اراضی رواج یافته است و در قوانین عنوان خاصی تحت نام زمین خواری وجود ندارد. اگر زمین خواری از جلوه های کلاهبرداری محسوب شود، مجرم بر اساس قانون به مجازات جرم کلاهبرداری محکوم می شود.

یکی دیگر از قوانین در مبارزه با امر زمین خواری، قانون ثبت مصوب سال ۱۳۱۰ است و با افرادی که مال دیگری را به طور تصنعی مال خود معرفی کرده و برای آن سند دریافت می کنند، برخورد می شود.

سیستان  و بلوچستان  نيز كه یکی از پهناورترین استانهای کشور است در سالهای اخیر شاهد زمین خواری های ریز و درشت در جای جای استان بوده است.

حجت الاسلام علی موحدی راد در گفت و كو با دادمردان، اظهار داشت:  تمامی اراضی ملی و دولتی که توسط افراد متخلف تصرف شده اند به زودی رفع تصرف خواهند شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به ضرورت حفظ اراضی ملی خاطرنشان کرد: باید با همکاری خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی افراد زمین خوار در شهرستان شناسایی و با آنها برخورد شود.
 
وی  با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با تصرف کنندگان اراضی ملی گفت: بنگاه دارانی که مبادرت به خرید و فروش اراضی ملی و دولتی تصرف شده می کنند به عنوان معاونت در کلاهبردی دستگیر و بنگاه آنها پلمپ خواهد شد.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 426545

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426545/برخورد-بدون-اغماض-متصرفان-اراضی-ملي-بنگاه-هاي-متخلف-پلمپ-مي-شود

استال پرس
  https://www.estalpress.ir