طلاق های توافقی بزرگترین آسیب اجتماعی زهک/ماهواره و شبکه های اجتماعی از عوامل مهم جدایی زوجین هستند

25 آذر 1395 ساعت 7:50

رئیس دادگستری شهرستان زهک گفت: امروزه باید ماهواره و شبکه های مجازی را به عوان بلای خاموشی دانست که خانواده ها به دلیل استفاده نادرست از آن در مشکلات فراوانی فرو می روند.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان، صبح امروز چهارشنبه جلسه شورای تفکر و اندیشه کانون بسیج حقوقدانان با موضوع علل طلاق توافقی و پیشگیری از آن  با حضور همه اعضا و نهادهای زیرمجموعه در محل دادگستری شهرستان زهک برگزار گردید.
  لطیف خانی رئیس حوزه قضایی شهرستان زهک در این جلسه با اشاره به افزایش آمار طلاق توافقی شهرستان زهک نسبت به جمعیت، اظهار داشت: علل طلاق توافقی را می توان ناشی از اعتیاد، عدم شناخت پیش از ازدواج زوجین، اختلافات خانوادگی، بیکاری، چند همسری و بخصوص ماهواره و شبکه های اجتماعی برشمرد.
وی افزود: با توجه به اینکه اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و به دنبال آن اذیت و آزار زوجه منجر به بحران در زندگی مشترک می شود، مشاوران از طریق مشاوره در جهت ترک اعتیاد فرد معتاد با همکاری مسئولین ذیربط می توانند کمک شایانی به بازگرداندن اینگونه افراد به کانون گرم خانواده و در نتیجه کاهش طلاق بکنند. 
رئیس شورای تفکر و اندیشه کانون بسیج حقوقدانان شهرستان زهک از دیگر عوامل طلاق توافقی را بیکاری و مشکلات درآمدی برشمرد و تصریح کرد: سازمانهای مرتبط از جمله بهزیستی، کمیته امداد، سپاه پاسداران و سایر نهادهای مسئول می توانند از طریق توانمندسازی و آموزش در جهت ایجاد اشتغال پایدار این افراد، از بروز طلاق های توافقی جلوگیری کنند.
 وی ادامه داد: چند همسری زوج را یکی دیگر از علل طلاق توافقی است که با مشاوره روانشناسان و کارشناسان حقوقی می توان آمار طلاق های توافقی را کاهش داد.
رئیس دادگستری شهرستان زهک ماهواره و شبکه های اجتماعی را از دیگر عوامل طلاق توافقی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه باید ماهواره و شبکه های مجازی را به عوان بلای خاموشی دانست که خانواده ها به دلیل استفاده نادرست از آن در مشکلات فراوانی فرو می روند و لازم است تا برای پیشگیری از این جنگ نرم، کارشناسان بسیج حقوقدانان و روانشناسان بهزیستی حضور فعال تر در بحث کاهش آسیب های اجتماعی که منجر به طلاق توافقی در این شهرستان می شود داشته باشند.
رئیس بهزیستی شهرستان زهک نیز با تشریح اهم اقدامات انجام شده در خصوص جلوگیری از طلاق توافقی، گفت: مشاوره خانوادگی و کمک های مالی محدود و برگزاری کارگاههای توانمند سازی برای زوجین از اقدامات این سازمان در راستای کاهش طلاق در شهرستان زهک بوده است.
در پایان سراوانی مسئول کانون بسیج حقوقدانان شهرستان زهک نیز ورود علما،معتمدین و سازمان های مردم نهاد را بعنوان ابزاری در جهت پیشگیری از طلاق توافقی برشمرد و از حضور جهادی کارشناسان بسیج حقوقدانان شهرستان زهک جهت کاهش طلاق توافقی در این شهرستان خبر داد.
 
انتهای پیام//


کد مطلب: 426565

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426565/طلاق-های-توافقی-بزرگترین-آسیب-اجتماعی-زهک-ماهواره-شبکه-عوامل-مهم-جدایی-زوجین-هستند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir