امام جمعه موقت راسک؛

آزادی حلب ثمره شیرین وحدت شیعه و سنی/هفته وحدت فرصتی برای تعامل و همبستگی بیشتر مسلمین است

26 آذر 1395 ساعت 14:03

امام جمعه موقت راسک گفت: هفته وحدت بهترین زمان برای تعامل و همبستگی بیشتر مسلمین است و باید به این نکته توجه ویژه ای داشت که مشترکاتی میان فرق اسلامی وجود دارد که از موارد اختلافی بسیار بیشتر است.


به گزارش خبرنگار پاپایا، حجت الاسلام علیرضا جعفری در خطبه های این هفته نماز جمعه راسک با بیان این مطلب که هفته وحدت فرصتی برای تعامل و همبستگی در بین مسلمانان است، اظهار داشت: اگر مسلمانان به وحدت برسند دشمن نخواهد توانست به مسلمانان ضربه بزند، همانگونه که در جریان آزاد سازی حلب شیعه و سنی همدل، همگام  و با یاری خدا توانستند دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) را شکست دهند.
وی افزود: اقتدار مسلمانان و کشورهای مسلمان در گرو وحدت و اتحاد میان اقوام و مذاهب اسلامی است و باید به این نکته توجه ویژه ای داشت که مشترکاتی میان فرق اسلامی وجود دارد که از موارد اختلافی بسیار بیشتر است.
امام جمعه موقت راسک با تاکید بر اینکه هفته وحدت یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) بوده است، بیان کرد: اقدام امام راحل در نامگذاری هفته وحدت دوراندیشی بزرگی بود که زمینه ساز وحدت بیشتری دربین مذاهب اسلام شد.
وی ادامه داد: امروز گروه های تکفیری با کمک کشورهای استکباری و سعودی دست به توطئه بزرگی زده اند تا موجب بد جلوه دادن مسلمانان در جهان شده و در میان ملت های مسلمان تفرقه اندازی کنند.
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه داعش به یاری خداوند و با اتحاد میان مسلمانان و بسیج مردمی در عراق و سوریه در حال نابودی است، تصریح کرد: نابودی گروه های تکفیری از برکات وحدت و بسیج مردمی بود و به همین جهت همه ما باید وحدت میان مسلمانان را جدی گرفت و به سمت افزایش دوستی، برادری و وحدت میان همه اقوام قدم برداریم.
وی در پایان با اشاره به اهمیت پژوهش و دانش در کشور، خاطرنشان کرد: شما جوانان باید به این نکته توجه داشته باشید که توسعه هر کشوری به واسطه پژوهش و تحقیق بوده و اگر کشوری پژوهش نداشته باشد هم از نظر صنعتی و هم از نظر عملی در سکون قرار خواهد گرفت پس باید برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی ایران در هر زمانی به دنبال علم آموزی و پژوهش باشید.
 

 

 

 

 
انتهای پیام//
   


کد مطلب: 426614

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426614/آزادی-حلب-ثمره-شیرین-وحدت-شیعه-سنی-هفته-فرصتی-تعامل-همبستگی-بیشتر-مسلمین

استال پرس
  https://www.estalpress.ir