صخره جدید مورینیو/ فیل جونز اساس بازگشت یونایتد به روند پیروزی ها

27 آذر 1395 ساعت 9:40

مدافع منچستریونایتد با پایان مصدومیت، خود را به ترکیب اصلی شیاطین سرخ تحمیل کرده و قصد رفتن هم ندارد.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از کاپ، تا همین شش هفته پیش، فیل جونز مردی بود که تقریبا به فراموشی سپرده شده و ده ماه به دور از میادین بود. همان زمانی که باشگاهش در تغییر جهت خود قرار داشت، ژوزه مورینیو می توانست خیلی راحت از روی نام او رد شود.
فصل 2015/16 برای فیل جونز چیزی در بر نداشت. او در تور پیش فصل آمریکا توسط لوئیس فان گال در ترکیب قرار می گرفت، اما پیدا شدن یک لخته خون در ران پایش درست پیش از اولین بازی فصل مقابل تاتنهام، همه چیز را بهم ریخت. این مسئله باعث دوری یک ماهه او شد و حتی تا اکتبر به میادین برنگشت. در آن زمان، کریس اسمالینگ و دنی بلیند مجبور بودند بار خط میانی یونایتد را بر دوش بکشند.
تا رسیدن ژانویه، یونایتد به سختی خود را روی سطح آب نگاه داشته بود و جونز تمرینات فیزیوتراپی را آغاز کرده بود. منچستریونایتد در حال حذف از لیگ قهرمانان اروپا بود و مصدومیت مچ پا، تیری بود به امیدهای جونز برای بازگشت به ترکیب اصلی. حتی در زمانی که مورینیو به کارینگتون آمد تا جانشین فان گال شود، جونز با مصدومیت خود دست و پنجه نرم می کرد و تا رسیدن ماه سپتامبر مصدومیت زانو او را زمین گیر کرد.
 
جونز  
اما نوامبر با شروعی تازه برای بازیکن 24 ساله همراه بود. سر بابی چارلتون او را دانکن ادواردز جدید خوانده بود و نرفتن کریس اسمالینگ و لوک شاو به سوانسی باعث شد تا مورینو او را در لیست خود جای دهد. و اکنون این پسر پاسخ اعتماد مربی خود را داده است. یونایتد در حالی روز شنبه به مصاف وست برومویچ می رود که امیدوار است سومین پیروزی پیاپی خود را کسب کند. جونز قطعا یکی از اولین نام ها در لیست ژوزه مورینیو برای این بازی خواهد بود.
جونز در هشت بازی از نه بازی اخیر یونایتد در تمامی رقابت ها حضور داشته و شیاطین سرخ در هیچ کدام شکست نخورده و تنها شش گل دریافت کرده اند. استحکام و قدرت در مرکز خط دفاعی یکی از کلیدی ترین عوامل در نتایج اخیر یونایتد بوده و باعث شده تا آنها بالاخره حرکت رو به جلوی خود را آغاز کنند.
مارکوس روخو با نمایش خود تعجب خیلی ها را به همراه داشته و سمت چپ دفاع را به خوبی پوشش داده، اما علاقه مدافع آرژانتینی برای زدن تکل های خطرناک با دو پا، مثل بازی مقابل اورتون و کریستال پالاس نگرانی هایی را به وجود آورده است. جونز در سمت دیگر بازی آرام و البته با اعتماد به نفس بالایی را ارائه داده و قلب منچستریونایتد را محکم کرده است.
 
جونز  
زمانی که آنتونیو والنسیا بازی روز چهارشنبه را به علت مصدومیت از دست داد، انتقال جونز به سمت راست و قراردادن بیلی در مرکز برای مورینیو کار خیلی ساده ای بود، اما سرمربی پرتغالی با حفظ کردن جونز در مرکز خط دفاع، اعتماد به نفس فوق العاده ای به او تزریق کرد تا کار خود را به خوبی انجام دهد.
"من مربی هستم که متخصصان را دوست دارم، نه بازیکنانی که چند کار انجام می دهند." صحبت های مورینیو در زمان انتصاب به عنوان مربی منچستریونایتد در تابستان نشان دهنده این بود که درها به روی بازیکنانی مانند جونز بسته است. کسی که در یونایتد پست هایی مانند مدافع مرکزی و گاهی حتی هافبک دفاعی را هم تجربه کرد.
پاسخ جونز به مورینیو غیرقابل جایگزین بودن در قلب خط دفاع بود. در زمانی که اسمالینگ رفته رفته به ترکیب باز می گردد و اریک بیلی پس از مصدومیت زانو آماده بازی است، باید دید آیا جونز به روی نیمکت باز می گردد و یا اینکه به میان سکوها فرستاده خواهد شد؟
اکنون به نظر می رسد "جونز به علاوه یک" محتمل ترین انتخاب شیاطین سرخ در خط دفاع باشد. او خود را به عنوان یک عنصر غیرقابل جانشین در تیم مطرح کرده و این درست در زمانی است که مورینیو در آستانه پیدا کردن غرور و تکبر خود است.


کد مطلب: 426622

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426622/صخره-جدید-مورینیو-فیل-جونز-اساس-بازگشت-یونایتد-روند-پیروزی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir