زاهدان، کلانشهری که از محدودیت بسیار رنج می برد/ ساماندهی مناطق حاشیه شهر باید در اولویت شهرداری قرار گیرد

3 دی 1395 ساعت 12:42

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان ساماندهی مناطق حاشیه شهر و جرم خیز شهر زاهدان باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان، صبح امروز نشست رصد جرایم و اسیب های سطح شهر زاهدان با حضور رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب و شهردار زاهدان در مجتمع شهید نوری برگزارشد.
در این نشست محمد علی حمیدیان با تاکید بر نقش حائز اهمیت نهادها و سازمان ها حاکمیتی، اظهار داشت: شهرداری به عنوان پل حائل میان مردم و حاکمیت است و میتواند نقش بسزایی در توسعه اجتماعی و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی ایفا کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حقیقت شهرداری قلب تپنده یک شهر است و متولی اصلی سیاستگذاری اجتماعی ساکنین یک قلمرو شهری محسوب می شود اما متاسفانه شهر زاهدان علی رقم عنوان کلان شهر بودن از محرومیت ها و محدودیت های فراوانی رنج می برد و این امر میزان رضایت اجتماعی شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با اشاره به تجارب سایر جوامع و شهرهای پیشرو در سطح کشور، افزود: توسعه مناسب اماکن فرهنگی، فرهنگسراها، فضای سبز، سینما و فعال سازی شورای عالی محلات میتواند  نقش بسزایی در تحقق گفتمان شهری و همبستگی اجتماعی بین شهروندان و مسئولین داشته باشد.
حمیدیان  افزود: گسترش بی رویه عرصه افقی سطح شهر زاهدان توسعه نابجای شهرک های افغان نشین، رشد حاشیه نشینی و سکونت گاهای غیر رسمی، فقدان تحقق کمربند سبز، افزایش گسترده متکدیان طی سنوات اخیر، میزان پایین فرصت های اشتغال در سطح شهر و فقدان فرصت های مناسب در راستای سیاستگذاری های فرهنگی و گردشگری در سطح شهر زاهدان از معضلات مهم این  به شمار می آید و کلیه نهادها و سازمان ها سطح شهر زاهدان مسئولند تا در رفع محرومیت ها و افزایش رضایت اجتماعی شهروندان نقش قانونی خود را ایفا کنند.
وی بیان داشت: بهبود مسیرهای تردد و محورهای مواصلاتی درون شهری، افزایش فرصت های کسب و کار قانونی، رفع سد معبر و حضور گسترده مشاغل مزاحم و آلاینده در سطح شهر و ساماندهی اماکن عرضه محصولات مورد نیاز مردم از اولویت شهروندان زاهدان محسوب می شود که شهرداری می بایست در این حوزه نقش بسزایی ایفا نماید.
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان در ادامه خاطر نشان کرد: کاهش گمنامی در اماکن و پارک ها سطح شهر زاهدان، افزایش روشنایی محورهای مواصلاتی درون شهری و افزایش ریسک پذیری ارتکاب جرم و ساماندهی مناطق حاشیه شهر و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری نیز رسالت های مهم شهرداری در این حوزه محسوب می شود.
حمیدیان با تاکید بر نقش حائز اهمیت شهرداری در افزایش رضایت اجتماعی شهروندان و ایجاد نشاط شهری و کاهش شکاف نسل ها اظهار داشت: به واقع می توان با مدیریت هدفمند و یک برنامه میان مدت بسیاری از موانع این شهری را زدود و تصویری زیبا و مناسب از شهر زاهدان به شهروندان و گردشگران ارائه نمود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 426740

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426740/زاهدان-کلانشهری-محدودیت-بسیار-رنج-می-برد-ساماندهی-مناطق-حاشیه-شهر-باید-اولویت-شهرداری-قرار-گیرد

استال پرس
  https://www.estalpress.ir