تقابل همسایه‌ها در نصف‌جهان/ فرصت‌سازی در نیوکمپ ایران!

4 دی 1395 ساعت 8:18

بازی پانزدهم می تواند دوباره نقطه عطفی برای استقلال باشد تا دوباره روند رو به رشدی را آغاز کند.


به گزارش پاپایا؛  به نقل از خبرگزاری برنا، شاید بتوان تقابل با نفت دایی را سخت ترین مرحله تیم منصوریان تا پیش از اتمام نیم فصل دانست. آن‌ها در سخت ترین مرحله خیلی هم بد نبودند و درواقع باید تلاش و کارشان را ستود چرا که در مقابل یکی از پخته ترین و باکیفیت ترین تیم‌های لیگ حتی می‌توانستند پیروز و صعود کننده باشند اما به هرحال فوتبال همیشه روی شیرش را به شما نشان نمی‌دهد! شاید باخت به تیم نفت باعث شد آبی‌ها تنهایی را درک کنند اما فهمیدند که می‌توانند با هوشیاری بیشتر، میدان های بزرگی را پرچم بزنند چرا که سرسختی در خون این تیم است. حرکت استقلال در 14ایستگاه قبلی، راه پرنوسانی است که نشان می‌دهد آبی‌ها از سقوط، فرصت می‌سازند. سیرصعودی این تیم درست از جایی شروع شد که امیدشان به صفر رسید اما آن‌ها این امید را زنده کردند و حالا دوبار همان شرایط برایشان پیش آمده است. باخت به نفت را می‌توان با تساوی نا امید کننده مقابل ماشین سازی مقایسه کرد و برخورد با سپاهان را مانند مصاف با پرسپولیس تشنه گلزنی دانست که نقطه عطف استقلال برای شروع یک روند خوب شد. حالا قناری‌های اصفهان اگرچه با 2برد خوب در دو هفته قبلی احیا شده‌اند اما میزبان تیمی هستند که در یک مهمانی همه را غافلگیر کرد و امتیاز خوب و روحیه بخشی را از همشهری خودش به دست آورد. هیچ بعید نیست که استقلال این بار هم دریک مهمانی، سپاهان را اسیر کند و حتی این مرتبه، 3امتیاز از این مهمانی دشت کند! مخصوصا حالا که نام مجتبی جباری در گوشه و کنار شنیده می‌شود و هواداران بدشان نمی‌آید بردشیرین در اصفهان، خوش آمد گویی به زیدان آسیا باشد!
از طرفی سپاهان که همسایه طبقه پایین استقلال در جدول لیگ است، دوست دارد در خانه نوسازی شده‌اش، برنده بازی باشد تا با یک سبقت خوب و به موقع، به تعطیلات زمستانی برود. با این 3امتیاز، سپاهان از استقلال عبور می‌کند و به پله ششم یا حتی پنجم می‌رسد. برد پرگل مقابل صبا و پس از آن برد مهم مقابل تراکتورسازی، به خوبی تیم ویسی را احیا کرد و همه به بازگشت طوفان زرد ایرانی امیدوارشدند. صعود به جمع 4تیم برتر جام حذفی هم اعتماد به نفس بازیکنان را بالا برد تا انتظار هوادرانش هم بالا برود.
استقلال از مجموع 6بازی بیرون از تهرانش 2برد، 2باخت و 2 تساوی کسب کرده و فردا مقابل سپاهانی می‌ایستد که از 8بازی در اصفهان 3بازی را واگذار کرده و 3بازی را هم پیروز شده پس بازی در اصفهان نباید برای آبی‌ها ترسناک باشد با اینکه سپاهان در خانه خودش همیشه راحت تر و روانتر بازی می‌کند.
به هرترتیب باید منتظر ماند و دید کدام یک از این دو تیم در پایان پنجمین روز زمستان، 24مین امتیازش را به دست می‌آورد و با خیالی راحت به استقبال نیمه دوم لیگ شانزدهم می‌رود. هردوتیم قطعا با بازشدن پنجره زمستانی ورودی‌هایی خواهند داشت تا تغیراتی را ایجاد کنند بنابراین پیروزی در این مسابقه می‌تواند کار یارگیری را هم راحت تر کند. شاید هم دو تیم امتیاز را تقسیم کردند تا در هیچ شهری آتش زیرخاکستر روشن نشود!
یکشنبه 95/10/5
سپاهان – استقلال / ورزشگاه نقش جهان/ ساعت 14:30
داور: علیرضا فغانی / کمک‌ها: حسین طالقانی - محمد راهی / داورچهارم: محمدرضا تارخ / ناظر: زاهد بحرینی


کد مطلب: 426773

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426773/تقابل-همسایه-ها-نصف-جهان-فرصت-سازی-نیوکمپ-ایران

استال پرس
  https://www.estalpress.ir