تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت/ازعفو 14 نفر از محکومین تعزیرات حکومتی تا کشف 29 هزار سوخت قاچاق در زاهدان

5 دی 1395 ساعت 8:39

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از موافقت مقام معظم رهبری با عفو تعدادی از محکومان در تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.


به گزارش پاپایا؛ به نقل ازدادمردان، مهمترین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:
محکومیت 469 میلیون ریالی برای قاچاقچی سوخت
رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی، اظهار داشت: مأمورین انتظامی مقدار 2هزارو800 لیتر گازوئیل از تانکر یک دستگاه خودروی کامیون کشنده کشف و پس از تحویل سوخت ها به شرکت پخش فرآورده های نفتی پرونده متشکله را جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.
 
مرتضی بزی ادامه داد: با بررسی های شعبه مشخص شد حقوق و عوارض گمرکی پرداخت نشده  و از طرفی متهم نیز پس از احضار به انجام تخلف اقرار کرد که بر همین اساس شعبه علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه متخلف را به میزان 469 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

کشف9 هزار لیتر سوخت قاچاق در سراوان
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان اظهار داشت: مأمورین یگان تکاوری در حین انجام مأموریت های محوله از یک دستگاه خودروی کامیون مقدار 9هزار لیتر سوخت از نوع نفت گاز کشف شد.
موسی عباسزاده محمودی افزود: در همین راستا شعبه رسیدگی کننده با بررسی های صورت گرفته تخلف را محرز دانست و متخلف را علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به نفع دولت به میزان 150 میلیون و 840 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
14 نفر از محکومین تعزیرات حکومتی استان مورد عفو رهبری قرار گرفتند
معاون اجرایی تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از موافقت مقام معظم رهبری با عفو تعدادی از محکومان (تقلیل جزای نقدی) در تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
محمد حسین اشرفی ادامه داد: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) تعداد 14 نفر از محکومان این اداره‌ کل مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.
وی گفت: بیشترین افرادی که مورد عفو قرار گرفته‌اند محکومان در تعزیرات حکومتی شهرستان زاهدان و خاش هستند.
معاون اجرایی تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای رأفت اسلامی است و هر چند افرادی به موجب سهل‌انگاری یا سوءاستفاده دیگران اقدام به نقض قانون می‌کنند و برابر قوانین و مقررات در تعزیرات حکومتی محکوم شده‌ ولی  پس از طی شدن  تشریفات قانونی و تأیید عفو مرکز استان درخواست آنها برای اقدامات بعدی به اداره‌ کل سجل کیفری و عفو و بخشودگی قوه قضاییه ارسال می‌شود.
قاچاقچیان سوخت یکی از عوامل تصادفات در جاده ها
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهربیان کرد: مأمورین پلیس آگاهی در سطح حوزه استحفاظی درمحور  ایرانشهر-بمپورهزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل کشف کردند.
مهدی کیخا خاطر نشان کرد: با تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی، شعبه رسیدگی کننده طبق قانون و با توجه به اینکه حمل بدون مجوز صورت گرفته تخلف را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به میزان 167 میلیون و 600 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
وی افزود : یکی از خطرات و عوامل تصادف در جاده ها قاچاقچیان حامل سوخت هستند چرا چون نحوه رانندگی حاملین سوخت غیر مجاز نیز بگونه ای است که هر لحظه امکان ایجاد خطر برای خود یا افراد دیگر وجود دارد.

کشف 29 هزار لیتر سوخت با بارنامه جعلی
معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان در این رابطه اظهار داشت:  مأمورین پلیس آگاهی مستقر در ایست و بازرسی نصرت آّباد به یک دستگاه خودروی نفتکش مشکوک و در بررسی صورت گرفته و استعلام تلفنی از شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان مشخص  شد که بارنامه جعلی و در همین خصوص 29 هزار لیتر گازوئیل  قاچاق به همراه خودرو توقیف شد.
محمد حسین اشرفی در ادامه بیان کرد: پس از تنظیم صورتجلسه پرونده متشکله جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال  واقدامات قانونی توسط شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز گلوگاه نصرت آباد آغاز شد.
وی افزود: سوخت های قاچاق از مسیر کرمان وارد استان شده وشعبه رسیدگی کننده با توجه به اظهارات متهم، نبود  مدارک و مستندات و عدم انجام تشریفات قانونی و نیز تایید جعل بارنامه تخلف راننده را از حیث شروع به قاچاق محرز و متخلف را علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به پرداخت 486 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
انتهای پیام//


کد مطلب: 426779

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426779/تعزیرات-حکومتی-سیستان-بلوچستان-هفته-گذشت-ازعفو-14-نفر-محکومین-کشف-29-هزار-سوخت-قاچاق-زاهدان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir