تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت/از کشف پارچه های قاچاق در سراوان تا تعزیر طلافروش ایرانشهری

19 دی 1395 ساعت 7:45

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 200 فقره پرونده تخلفاتی در حوزه قاچاق پارچه در شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفته است.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان، مهمترین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:
 
طلافروش ایرانشهری تعزیر شد
یک واحد طلا فروشی در شهرستان ایرانشهر که اقدام به نصب نمایشگر در واحد صنفی ننموده بود توسط ضابطین تعزیرات حکومتی شناسایی و پرونده متشکله جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
در همین راستا شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر اقدام به رسیدگی به پرونده نمود که اتهام وارد دانسته شد و طبق ماده 17 قانون نظام صنفی متخلف به جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
 
کشف 14 هزار لیتر سوخت در شهرستان سراوان
رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان در این رابطه بیان کرد: مأمورین یگان امداد در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی کامیون مشکوک و در بازرسی از آن مقدار 14 هزار لیتر سوخت از نوع نفت گاز کشف شد.
موسی عباس زاده محمودی افزود: در ادامه متهم در اداره تعزیرات حکومتی حضور یافت و شعبه رسیدگی کننده با توجه به اقرار صریح متهم و موقعیت منطقه تخلف را محرز دانست و متخلف را علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به میزان 236 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.
وی بدر ادامه گفت: در پرونده دیگری شخصی که اقدام به شروع به جرم قاچاق سوخت به میزان 2هزار و 170 لیتر نموده بود پس از شناسایی مأمورین و ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی و طبق رأی شعبه متخلف دانسته شد و به میزان 36 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالای مکشوفه محکوم شد.
 
تا زمانیکه توزیع میدانی انجام شود عرضه خارج ازشبکه نیز گسترش خواهد داشت
باتوجه به مشکلات پیش آمده در توزیع گاز مایع در شهر زاهدان و صف های طولانی و اینکه برخی مسئولین دلیل ایجاد صف های طولانی را تعزیرات حکومتی دانستند، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تعزیرات حکومتی بعنوان آخرین حلقه و مرجع رسیدگی به تخلفات می باشد و وظیفه نظارت ، بررسی و رفع مشکلات بر عهده سایر مسئولین خصوصاً فرمانداری ، صنعت معدن و تجارت و شرکت پخش فرآورده های نفتی می باشد.
سید مرتضی مدنی فدکی بیان نمود: برخی از مسئولین با مقصر جلوه دادن دستگاه های دیگر از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند که این کار شایسته نیست چون مردم با قوانین مقررات و صلاحیت دستگاه ها آشنایی دارند.
وی افزود:  اگر تعزیرات حکومتی در برخی موارد ورود نموده صرف احقاق حقوق مردم و جلوگیری از سوء استفاده ها و سودجویی ها بوده و نکته جالب اینجاست که ورود تعزیرات حکومتی به موضوع توزیع گاز مایع به درخواست فرمانداری بوده است که در بند 8 مصوبه کمیته سوخت زاهدان نیز این موضوع درج شده است.
مدنی فدکی گفت تا زمانیکه توزیع میدانی انجام شود علاوه بر پایین آمدن شأن و شخصیت شهروندان دلالی ها و عرضه خارج ازشبکه نیز گسترش خواهد یافت و شایسته مردم استان این نیست که یک سیلندر گاز مایع را بر دوش خود گرفته و بدنبال گاز باشند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدلی و هم افزایی میان مسئولین را در سامان دادن به وضعیت استان سیستان و بلوچستان مهم دانست و گفت: تا زمانیکه دستگاه های اجرایی نتوانند به یک هدف و یک اعتقاد مشترک دست یابند اوضاع استان به همین شکل باقی خواهد ماند.
 
توقیف تریلی حامل کالای قاچاق در زاهدان
مأمورین انتظامی در حین کنترل خودروهای عبوری مسیر چابهار - زاهدان از یک دستگاه خودروی تریلی مقادیری کالای قاچاق شامل 166 قطعه الکترونیکی و 100 تخته پتو کشف شد.
در همین راستا با استعلام صورت گرفته از گمرک ارزش کالاهای مکشوفه 150 میلیون ریال اعلام شد.
در ادامه شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز مرکز استان اقدام به بررسی و رسیدگی پرونده نمود که با توجه به نبود مدارک و مستندات قانونی قاچاق محرز و قاچاقچی علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به پرداخت 150 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالاهای مکشوفه محکوم شد.
 
پارچه، کالایی محبوب برای قاچاقچیان
یکی از کالاهایی که همواره مورد استقبال قاچاقچیان به ویژه در این نقطه از کشور قرار دارد، پارچه است و در همین زمینه از ابتدای امسال تاکنون 200 فقره پرونده تخلفاتی در حوزه قاچاق پارچه در شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفته است که متخلفان این پرونده ها به پرداخت بیش از 13 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.
این در حالیست که بیشتر پارچه های قاچاق از طریق مرز جنوبی استان و حوزه سراوان وارد کشور می شود و با توجه به بررسی های صورت گرفته اکثر قاچاقچیان از کشور پاکستان اقدام به ورود این نوع از کالا می کنند که پرونده هایی درخصوص ورود پارچه قاچاق از مرز دریایی در شهرستان چابهار نیز تشکیل شده است.
 
انتهای پیام//


کد مطلب: 427010

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427010/تعزیرات-حکومتی-سیستان-بلوچستان-هفته-گذشت-کشف-پارچه-های-قاچاق-سراوان-تعزیر-طلافروش-ایرانشهری

استال پرس
  https://www.estalpress.ir