دستگاه های خدمت رسان آماده بازدیدهای سرزده دادستانی باشند/ پیشگیری از جرایم اولویت اصلی دستگاه قضا

22 دی 1395 ساعت 16:58

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: دستگاهی خدمت رسان از جمله کلانتری ها، اتش نشانی ها، اورژانس ها و سایر قسمت ها مشغول به خدمت آماده بازدیدهای سرزده ما باشند.


به گزارش پاپایا؛  حجت الاسلام علی موحدی راد در گفت و گو با خبرنگار دادمردان، با اشاره به وظایف دادستان و حوزه کاری وی، اظهار داشت: دادستان هر جا که احساس کند حقی از جامعه و مردم در حال ضایع شدن است  باید ورود پیداکند و این مهم از وظایف قانونی یک دادستان است.
دادستان زاهدان در رابطه با اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه بیان کرد: پیشگیری از جرایم به صورت قانونی وظیفه دستگاه قضای است ولی تمام دستگاه ها و نهاد ها باید در امر پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب های اجتماعی آن در جامعه همکاری کنند.
وی افزود: وجود همه دستگاه ها در بحث پیشگیری نیاز امروز جامعه ماست  چراکه برای برطرف کردن برخی آسیب ها مانند تصادفات نیاز مشارکت چند اداره و دستگاه است پس در این جا باید گفت برای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های آن باید همه نهاد ها و ادارات پای کار بیایند.
حجت الاسلام موحدی راد در ادامه با اشاره به برنامه های دادستانی برای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی، بیان کرد: برنامه های زیادی برای استان در این رابطه خواهیم داشت که از مهمترین این برنامه ها کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی است.
 
کاهش پرونده های قضایی از برنامه های اصلی دادگستری است
وی تصریح کرد: تصمیم گرفته شده است تا با تدوین برنامه ها، برخی از شکایات و پرونده هایی که ضرورت قضایی شدن را نداشته و بدون تشکیل پرونده قضایی در محاکم قابل حل است و فقط باعث از دست رفت وقت و هزینه است از این پس در جای دیگری مورد برسی قرار گیرد،  با اجرای این برنامه باید در ماه بیش از هزار پرونده کمتر از قبل وارد دادسرای شهرستان زاهدان شود.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: این مورد به صورت آزمایشی در زاهدان به اجرا در خواهد آمد و پس اعمال نتیجه در سایر شهرستان های استان نیز اجرایی می شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از معضلاتی که مردم در کشور با آن مواجه هستند وضعیت بد اورژانس برخی بیمارستان ها است که طی بازدیدی که روزهای گذشته در نیمه شب به اورژانس بیمارستان خاتم زاهدان داشته وضعیت بیمارستان و کارد پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت  که طی آن  تمامی بیماران و همراهانشان عملکرد بیمارستان را خوب ارزیابی کردند.
این مسئول قضایی در ادامه گفت: در همین راستا در فرصت های بعدی هر جای که دستگاهی خدمت رسان از جمله کلانتری ها، اتش نشانی ها، اورژانس ها و سایر قسمت ها مشغول به خدمت باشند در وقت و بی وقت عملکردشان مورد ارزیابی و سرکشی قرار میگیرند.
وی در پایان با اشاره به بحث سرقت در استان بیان کرد: مردم به صورت های مختلفی می توانند در امر پیشگیری از وقوع جرم با ما همکاری کنند، چراکه اگر مردم در تمام حوزه ها موارد امنیتی را رعایت کنند می توانند  باعث افزایش ریسک برای سارقان و کاهش جرم شوند.
 
انتهای پیام//


کد مطلب: 427077

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427077/دستگاه-های-خدمت-رسان-آماده-بازدیدهای-سرزده-دادستانی-باشند-پیشگیری-جرایم-اولویت-اصلی-قضا

استال پرس
  https://www.estalpress.ir