امام جمعه اهل سنت مینان سرباز؛

شهیدجنگی زهی منادی وحدت شیع و سنی در سرباز/ تنها دستاورد برجام، نمایش بدعهدی آمریکاست

24 دی 1395 ساعت 13:38

امام جمعه اهل سنت مینان سرباز گفت: تنها دستاوردی که برجام برای ما به همراه داشت، نمایش بدعهدی آمریکا و پایبند نبودن غرب به تعهداتش بود.


به گزارش خبرنگار پاپایا، مولوی عنایت الله رسولی زاده در خطبه نخست نماز جمعه مینان سرباز با اشاره به اهمیت حفظ آبروی مومنان، اظهار داشت: در دین مبین اسلام سفارشات زیادی درباره حفظ حرمت افراد و عدم تحقیر دیگران آمده و تاکید شده است که اهل ایمان هیچگاه کسی را تحقیر نمی‌کنند.
امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به اینکه اهل تقوا و ایمان باید از گناهان کبیره به دور باشند، بیان کرد: یکی از آفات دوستی‌، برادری و روابط اجتماعی که دین مبین اسلام بر آن تاکید دارد رعایت حقوق مسلمین و حفظ برادری و دوستی است.
وی در ادامه با بیان این مطلب که خداوند متعال  پیامبر(ص) را الگوی تمام مردم قرار داده است، افزود: الگو گیری از سیره نبی مکرم اسلام ابدی بوده و  در هر زمانی قابل اتکا است و مهم نیست که  دنیا تغییر کند و تحولات عظیمی در جامعه بشری به وسیله پیشرفت علم به وجودآید.
 
مسلمین واقعی باید از آمریکا برحذر باشند
رسولی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به بدعهدی‌های آمریکا در بحث برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و همانگونه ای که مومنان از شیطان گریزان هستند به آمریکا و دیگر کشورهای استکباری که دشمنان واقعی اسلام بوده نباید اعتماد کرد و با آنان طرح دوستی ریخت.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره با حس دشمن شناسی و بصیرت والایی که دارند هر اتفاقی را قبل از وقوع به مسئولین و ملت ایرن گوشزد می کنند، همانگونه ای که ازهمان ابتدا فرمودند"آمریکا قابل اعتماد نیست و بر پیمان‌ها و عهدهایی که می بندد وفادار نیست" و اینک همه دنیا شاهد بدعهدی‌های آمریکا هستند.
خطب جمعه دهستان مینان سرباز، با تاکید بر اینکه باید مسئولان اقدامی عملی در رابطه با بدعهدی‌های آمریکا در نقض برجام انجام دهند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دستاورد های برجام را بشماریم باید بگویم  که در مجامع بین المللی تنها دستاوردی که برجام برای ما به همراه داشت است نمایش بدعهدی آمریکا و پایبند نبودن غرب به تعهداتی است که برخی افراد  خواهان رابطه با آمریکا به آن امید داشتند.
 
استکبار هیچگاه چشم دیدن وحدت مسلمین را ندارد
مولوی عنایت الله رسولی زاده با اشاره به پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی جنگی زهی، اظهار داشت: استکبار جهانی هیچ گاه چشم دیدن وحدت میان امت های مسلمان را نداشته و هر زمانی که مشاهده کنند فردی برای وحدت شیعه و سنی تلاش می کند به خشم آمده و با استفاده از برخی عوامل خود فروخته آنان را به شهادت می رسانند.
وی ادامه داد: شهید مصطفی جنگی زهی منادی وحدت شیعه و سنی استان بود و حتی پس از شهادت نیز خون این شهید بزرگوار مایه وحدت میان مردم این دیار شد.
امام جمعه اهل سنت سرباز در پایان با دعوت از عموم مردم شهرستان سرباز برای شرکت در مراسم یادبود این شهید بزرگوار، تصریح کرد: همچون سالهای گذشته باید همه مردم شهرستان سرباز از شیعه و اهل سنت دوش به دوش هم و با وحدت در مراسم یادبود شهید جنگی زهی شرکت کنند تا استکبار و خود فروختگان داخلی بدانند که هیچ گاه نمی توانند مانع وحدت این مردم شوند.
 
انتهای پیام//


کد مطلب: 427117

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427117/شهیدجنگی-زهی-منادی-وحدت-شیع-سنی-سرباز-تنها-دستاورد-برجام-نمایش-بدعهدی-آمریکاست

استال پرس
  https://www.estalpress.ir