اعتراف قاسم سلیمانی به ارتباط با القاعده!

28 دی 1395 ساعت 8:55

اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی در مسائل ایران و جهان، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی 24 ساعت اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از جام نیـوز، اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی در مسائل ایران و جهان، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی 24 ساعت اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.
 
ترامپ در مصاحبه با تایمز: از برجام خوشم نمی آید؛ برجام یکی از احمقانه ترین توافقاتی است که تاکنون دیده ام.
 
جروزالم پست: نتایج سیاست های اوباما بویژه در خصوص توافق هسته ای با ایران:
1. ضعیف تر شدن متحدان سنتی امریکا یعنی اسرائیل، عربستان سعودی، مصر، امارات و اردن.
2. قویتر شدن دشمنان سنتی امریکا یعنی ایران، سوریه و حزب الله.
 
ای‌بی‌سی‌نیوز/ رئيس دفتر كاخ سفيد در دولت جدید آمریکا: ترامپ درباره آينده توافق هسته‌اى ايران كه آن را "وحشتناك" مى‌داند، با تيم امنيت ملى‌اش مشورت می‌کند و تصميم نهایی را خواهد گرفت.
 

 
 
فاکس نیوز: ۲۳ مقام سابق آمریکایی ازجمله بولتون، جولیانی و لیبرمن در نامه ای به ترامپ خواسته‌اند از شورا ملی مقاومت( گروهک منافقین)مشورت بگیرد.
 
توییتر/ مهاجرانی از پروژه جدید بی بی سی خبر داد

 
رادیو فردا: درگذشت هاشمی رفسنجانی در فضای سیاسی ایران تاثیرات زیادی خواهد گذشت اما چهره‌های دیگری مانند خاتمی، ناطق نوری و حسن خمینی هستند که می‌توانند با برنامه‌ریزی، وحدت اصلا‌ح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو را شکل دهند. 
از سوی دیگر به نوعی درگذشت هاشمی برای انتخابات سال ۹۶ ممکن است فضای عاطفی و فضایی سیاسی را بوجود بیاورد که به نفع روحانی تمام شود و او بتوانند با رای خوبی انتخاب شود.
 
رادیو فردا: اینکه عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرده "از نظر حقوقی فرقی میان رییس‌جمهوری و دیگران نیست و ممکن است رییس‌جمهوری هم رد صلاحیت شود" می‌تواند با هدف ایجاد یاس و سردرگمی در اردوگاه اعتدالیون و اصلاح‌طلبان انجام شده باشد. چون در حال حاضر در اردوگاه  روحانی انسجام بیشتری نسبت به طرف مقابل وجود دارد.
 
بی بی سی/ جمشید برزگر: سرتیپ ایرج مسجدی، مشاور قاسم سلیمانی و سفیر جدید ایران در عراق، در سال 86 فرمانده قرارگاه رمضان بوده که به منسجم کردن گروه های مخالف صدام می پرداخته.
این انتصاب نشان دهنده نقش بالادستی سپاه پاسداران در عراق است. 
هدف ایرج مسجدی ایجاد هماهنگی و افزایش همکاری بین گروه های مختلفی است که حشدالشعبی را تشکیل داده اند.
 
العربیه/ طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق اعلام داشته است که بنابر اعتراف قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، جمهوری اسلامی با گروه تروریستی القاعده در ارتباط است.
 
اسپوتنیک: دانشمندان روس ماده جدیدی را ساخته اند که می تواند برای تولید ماشین های نظامی "نامرئی" مورد استفاده قرار گیرد که این ماشین ها را رادارگریز می سازد.
 
فاکس نیوز/‏ انتظار مى رود ٤٠٠ هزار نفر در جريان مراسم تحليف رياست جمهورى دونالد ترامپ در واشنگتن در تظاهرات اعتراضى شركت كنند.

 
النشره: مقاومت اسلامی بحرین «سرایا المختار» در واکنش به اعدام سه جوان معترض در این کشور با اعلام بسیج عمومی، بر هدف قرار دادن تمامی مزدوران رژیم آل خلیفه و تشکیلات نظامی و امنیتی آن تأکید کرد؛ دشمن و مزدوران آن باید منتظر گلوله مقاومت اسلامی باشد که مرگ آن ها را نزدیک‌تر خواهد کرد.
 
من و تو/مقامات ایرانی بر این باورند که ازسرگیری شرکت در مناسک حج با پذیرش شروطی چون پرداخت دیه جان باختگان منا، برگزاری مراسم برائت از مشرکین و تامین امنیت حجاج از سوی عربستان امکان‌پذیر است


کد مطلب: 427149

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427149/اعتراف-قاسم-سلیمانی-ارتباط-القاعده

استال پرس
  https://www.estalpress.ir