تجربه مصرف مواد مخدر در 15 درصد از دانش آموزان زاهدانی / فقر و بیکاری از عمده دلایل روی آوردن به اعتیاد

8 بهمن 1395 ساعت 10:03

رئیس کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به برسی های انجام شده 15 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه زاهدان تجربه مصرف مواد مخدر دارند.


به گزارش پاپایا؛  به نقل از دادمردان، در گذشته‌ استعمال‌ مواد مخدر تنها مختص به‌ افراد بالای‌ ٥٠ سال‌ بود اما طی‌ دو دهه‌ گذشته‌ سن‌ اعتیاد به‌ بیست‌ سالگی‌ رسید و امروزه‌ نیز سن‌ گرایش‌ به‌ مواد مخدر و استعمال‌ آن‌ به‌ دوره‌ نوجوانی‌ یا به‌ عبارت‌ دیگر13 و 14 سالگی رسیده است.
 با توجه به افزایش روز افزود سوء مصرف مواد در جهان، یکی از موضوع های مهم در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، آموزش نوجوانان در مدارس است و باید به این امر توجه داشت که  این آموزش ها باید در تمامی مقاطع تحصیلی به اشکال مختلف وجود داشته باشد.
 از جمله روش هایی که می تواند از سوء مصرف مواد پیشگیری کند آموزش استاندارد و هدفمند در زمینه پیشگیری از اعتیاد است که باید از مقطع راهنمایی آغاز شود به گونه ای که مربیان مربوطه بحث پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را به دانش آموزان آموزش دهند و آنها را با خطرات احتمالی که در کمین شان است، آشنا کنند در واقع می توان گفت اگر این آموزش ها همزمان با هم صورت گیرد، می توانیم به میزان قابل توجهی دانش آموزان را در برابر اعتیاد واکسینه کنیم.
 
اعتیاد در کمین دانش آموزان زاهدانی
در همین رابطه علیرضا نخعی در حاشیه شورای پیشگیری از جرم استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار دادمردان، اظهار داشت: با توجه به  برسی های انجام شده  15 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه زاهدان تجربه مصرف مواد مخدر دارند.
رئیس کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: از بین مدارس متوسطه موجود در زاهدان، دانش آموزان مدارس حاشیه شهر سهم بیشتری از این آمار را به خود اختصاص داده اند.
وی در ادامه افزود: به طور کل میتوان گفت از 15 درصد اعلام شد 70 درصد آن مختص به دانش آموزان حاشیه شهر است.
نخعی اذعان داشت: 90درصد از دانش آموزانی که تجربه مصرف مواد مخدر دارند  خود نیز دارای پدر و یا مادر معتاد هستند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان و والدین، خاطرنشان کرد: در سال 94 بیش از 60 هزار  ساعت کارگاه آموزشی برای والدین و دانش آموزان به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و آموزش و پرورش در استان برگزار شده است.
نخعی با بیان  گروه های همسن و دوستان تاثیر بسزایی در گرایش نوجوانان‌ و بخصوص‌ دانش‌آموزان‌ به‌ استعمال‌ موادمخدر دارند ، تصریح کرد:  گروه‌ همسالان‌ در گرایش‌ به‌ اعتیاد دانش‌آموزان‌ مقاطع‌ راهنمایی‌ و دبیرستان‌ نقش‌ بسزایی‌ دارند که باید در این راستا به  نوجوانان‌ و جوانان‌ توانایی‌، مهارت‌، قدرت‌ و جسارت‌ در نه گفتن‌ آموزش‌ داده شود.
این مسئول اضافه کرد: 635 هزار دانش آموز در این کارگاه های آموزشی شرکت کرده و مضرات و معایب مصرف مواد مخدر و دیگر آسیب ها را فراگرفته اند.
رئیس کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه از عمده دلایل روی آوردن به مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان بیکاری و فقر است، گفت: باید همه دستگاه ها در راستای پیشگیری از جرم گام بردارند و دست در دست هم  از وقوع جرایم و آسیبها در جامعه پیشگیری کنند.                                                                                                                                         
                                                                                                                                                                                                                                
انتهای پیام/


کد مطلب: 427240

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427240/تجربه-مصرف-مواد-مخدر-15-درصد-دانش-آموزان-زاهدانی-فقر-بیکاری-عمده-دلایل-روی-آوردن-اعتیاد

استال پرس
  https://www.estalpress.ir