مصباح یزدی: انقلابی ماندن یعنی اینکه فرهنگ انقلابی را حفظ کنیم

8 بهمن 1395 ساعت 10:09

آیت الله مصباح یزدی گفت: انقلابی ماندن یعنی اینکه فرهنگ انقلابی را حفظ کنیم و آن را پرورش دهیم و صادر کنیم.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از افکارنیوز،  آیت الله مصباح یزدی در همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن که 7 بهمن ماه در مصلای قدس قم برگزار شد  با بیان اینکه این همایش با هدف تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب  برگزار شده است، اظهار کرد: انقلابی ماندن  یعنی اینکه فرهنگ انقلابی را حفظ کنیم و  آن را پرورش دهیم و صادر کنیم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از رسالت های حوزه نگرانی  نسبت به مخاطرات است، بیان کرد:  حوزه انقلابی بایستی آسیب ها را همیشه رصد کرده و اقدام مدبرانه و حکیمانه در برابر آن ها داشته باشد.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  با اشاره به ضرورت حفظ  و تقویت روحیه انقلابی در حوزه، بیان کرد:  حوزه باید همیشه موضع حکیمانه داشته باشد و آن جایی که اشتباهی رخ می دهد تذکر داده و جایی که انحرافی مشاهده می کند هشدار داده تا آن انحراف برطرف شود.
وی  اشاره به ضرورت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی  و درک آن توسط کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، تصریح کرد:  انقلاب اسلامی برکات بسیار زیادی داشت که متاسفانه هنوز نتوانستیم بسیاری از آن ها را بدرستی تبیین کنیم و حتی  بایستی  بسیاری از این برکات را برای برخی افراد یادآوری کنیم.
آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: روح انقلاب اسلامی فرهنگی است یعنی تغییری بنیادین برای احیای ارزش های  فراموش شده بوده است و ما باید این فرهنگ را صادر کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین نقش را در تحقق انقلاب اسلامی ، روحانیت شیعه ایران و در مرحله بعد سایر فرهیختگان کشور داشتند، اظهار کرد: حوزه و روحانیت بایستی همواره حضوری فعال در صحنه ها داشته باشند و با آگاهی بخشی در جامعه نقش هدایتگری خود را به خوبی ایفا کنند.
استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم  گفت: امروز شیاطین در کمین هستند و همواره بدنبال توطئه افکنی علیه جمهوری اسلامی هستند و حوزه و روحانیت می بایست در خنثی سازی این توطئه ها نقش بسزایی ایفا کنند.


کد مطلب: 427246

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427246/مصباح-یزدی-انقلابی-ماندن-یعنی-اینکه-فرهنگ-حفظ-کنیم

استال پرس
  https://www.estalpress.ir