درمراسم تشییع پیکر شهدای گمنام عنوان شد؛

فرهنگ ایثار و شهادت باید درجامعه نهادینه شود/ شهدای گمنام مظلومترین شهیدان دوران دفاع مقدس هستند

14 اسفند 1395 ساعت 14:01

امام جمعه شهرستان سرباز گفت: اگر این فرهنگ والای اسلامی در جامعه نهادینه شود نه تنها تهدیدات دشمنان بلکه هیچ خطری نمی‌تواند امنیت ایران اسلامی و آینده انقلاب اسلامی را تهدید کند


به گزارش خبرنگار پاپایا، پیکر پاک و مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس بر دستان مردم شهید پرور شهرستان سرباز تشییع شد.
حجت الاسلام علی اصغر کمالی پور در مراسم معنوی تشییع و خاکسپاری این سه شهید گمنام در شهر راسک با تسلیت دهه فاطمیه(س)، ااظهار داشت: اقتدار و عزت ملت ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدای والا مقامی است که جان خود را در راه این انقلاب و کشور فدا کرده و در راه اعتلای ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرداند.
وی با تقدیر از حضور  باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان سرباز در مراسم تشییع شهدا، بیان داشت: حضور حماسی مردم بصیر و آگاه شهرستان سرباز در مراسمات ملی و همچنین تشییع پیکر پاک شهدای گمنام دفاع مقدس جای تقدیر دارد چراکه این مردم ثابت کرده اند که همواره پای نظام، انقلاب اسلامی و خون شهدا ایستاده اند.
امام جمعه شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه باید فرهنگ شهادت، از خود گذشتگی و راه و رسم شهیدان در جامعه به درستی شناسایی و اجرا شود، تصریح کرد: اگر این فرهنگ والای اسلامی در جامعه نهادینه شود نه تنها تهدیدات دشمنان بلکه هیچ خطری نمی‌تواند امنیت ایران اسلامی و آینده انقلاب اسلامی را تهدید کند و همچون همیشه ملت سرافراز ایران اسلامی در اوج عزت و سربلندی خواهند بود.
فرماندار شهرستان سرباز نیز در این مراسم باشکوه با تقدیر از حضور پرشور مردم، بیان کرد: ما همواره مدیون خون شهدا و ازخود گذشتگی خانواده شهدا هستیم.
حمید الدین یوسفی افزود: شهدای گمنام به معنای واقعی کلمه مظلومترین شهیدان دوران دفاع مقدس هستند که جان خود را برای حفاظت و پاسداری از تمامیت ارضی کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی نثار کردند تا امروزه ما بتوانیم در اوج امنیت و آسایش زندگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه دوسال از جانمایی و انتخاب محل یادمان شهدا می گذرد، خاطرنشان کرد: پس از اینکه تشییع شهدا در شهرستان سرباز قطعی شد یک حرکت انقلابی در همه نهادها و سازمان های مربوطه ایجاد شد تا در کوتاه ترین زمان ممکن این محل آماده شود.
یوسفی با تقدیر از همه مردم و مسئولین شهرستان سرباز، گفت: امیدواریم با تلاش همه ادارات و سازمان ها، در کوتاه ترین زمان ممکن محل یادمان شهدا را به بوستان تبدیل کنیم.
 
گفتنی است پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس تفحص شده از مناطق فکه، شرق دجله و جزایر مجنون که مربوط به عملیات های بدر، خیبر و والفجر 1 بودند صبح امروز در میان حزن و اندوه مردم تشییع در تپه نورالشهدای راسک به خاک سپرده شدند.
انتهای پیام//


کد مطلب: 427462

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427462/فرهنگ-ایثار-شهادت-باید-درجامعه-نهادینه-شود-شهدای-گمنام-مظلومترین-شهیدان-دوران-دفاع-مقدس-هستند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir