در مراسم تحکیم بنیان خانواده عنوان شد؛

شناخت زوجین از یکدیگر مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده/ زنان با تربیت فرزندان نقش کلیدی در جامعه دارند

17 اسفند 1395 ساعت 11:01

فرماندار شهرستان سرباز گفت: حفظ کیان خانواده به عنوان هسته اولیه اجتماع از ضرورات است، که ارتباط کلامی موثر مهمترین مهارت کلیدی در تحکیم بنیان خانواده است.


به گزارش خبرنگار پاپایا، همایش تحکیم بنیان خانواده با هدف فرهنگ سازی در زمینه اداره محیط خانواده، تربیت فرزندان صالح و ساختن جو خانوادگی مطابق با دین و آیین مسلمانان با حضور پرشور دانشجویان و دانش آموزان دختر شهرستان سرباز در محل دانشگاه پیام نور راسک برگزار شد.
فرماندار شهرستان سرباز در این مراسم با اشاره به جایگاه خانواده در آیات و روایات اسلامی، اظهار داشت: خانواده مأمنی برای رسیدن انسان به تکامل و کمال الهی است به گونه ای که اگر افراد درخانواده ها شرایط خوبی داشته باشند، جامعه نیز خوب خواهد بود.
حمید الدین یوسفی با تاکید بر اینکه شرط اصلی داشتن خانواده سالم، ازدواج سالم است، بیان داشت: ازدواج سالم یکی از شروط اصلی داشتن خانواده سالم است و این به این معناست که اگر افراد مناسبی در یک خانواده در کنار یکدیگر قرار نگیرند، نه تنها خانواده محلی برای رسیدن به کمال و آرامش نخواهد بود، بلکه این ازدواج باعث می شود تا شرایط به گونه ای پیش برود که آن خانواده به هنجار و مشکلی در اجتماع تبدیل شود.
وی با اشاره به نقش مهم تربیت خانوادگی افراد در نحوه حضور آن ها در جامعه، خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ سازی خانواده ها را از دام های طلاق، اعتیاد، خیانت و مواردی از این قبیل دور نگه داشت چرا که محیط زندگی و تربیتی خانوادگی نقش مهمی در شکل گیری آینده افراد به ویژه کودکان حاضر در این خانواده ها داشته و این مهم تاثیر مستقیمی در شرایط جامعه خواهند داشت.
لازم به ذکر است که در این همایش بسته های آموزشی در رابطه با توصیه های متخصیص و نکاتی با مضمون نحوه تحکیم بنیان خانواده به شرکت کنندگان در مراسم اهدا شد.

انتهای پیام//
 
 


کد مطلب: 427465

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427465/شناخت-زوجین-یکدیگر-مهمترین-عامل-تحکیم-بنیان-خانواده-زنان-تربیت-فرزندان-نقش-کلیدی-جامعه

استال پرس
  https://www.estalpress.ir