در گفت و گو با علمای اهل سنت شهرستان سرباز عنوان شد؛

انتقال روحیه ایثار و شجاعت مهمترین هدف راهیان نور/بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی است

19 اسفند 1395 ساعت 9:46

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس یکی از راه های مقابله با ترفندهای دشمنان و تهاجم فرهنگی است.


مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز ملی راهیان نور در 20 اسفند ماه ، اظهار داشت: دفاع مقدس ما سرشار از فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی افرادی است که برای حفاظت و پاسداری از تمامیت ارضی کشور و کیان اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند.
امام جمعه اهل سنت مینان سرباز اعزام دانش آموزان و دانشجویان به اردوهای راهیان نور را یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و مقابله با ترفندهای دشمنان دانست و افزود: در اهمیت این اردوها باید گفت که تنها همین نکته که در این اردوها جوانان و نوجوانان امروز اجتماع با فضای دفاع مقدس و زندگی جوانان و نوجوانان آن دوره بیشتر آشنا شده و از آنان درس مردانگی می گیرند بسیار با ارزش و مهم است.
وی ادامه داد: نمایشی از افتخارات هشت سال دفاع مقدس و تاریخ این ملت در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در مناطق عملیاتی نهفته است و نباید بگذاریم با سادگی این همه ارزش به فراموشی سپرده شود.
مولوی رسول زاده با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها امروزه چنین برنامه هایی را اجرا می کنند، تاکید کرد: چرا وقتی کشورهای غربی که همواره متجاوز بوده و به خاک دیگر کشورها حمله می کردند با صحنه سازی سعی در استفاده از این فضاها را دارند ما نباید از تمام ظرفیت ها و امکانات خود برای حفظ ارزش ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس استفاده کنیم.
وی با تقدیر از سپاه و بسیج برای برگزاری اردوهای راهیان نور، تصریح کرد: همه سازمان ها و نهادهای دولتی باید برای تبیین و حفظ ارزش ها و دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی تلاش کنند  و همگام و همراه با سپاه و بسیج از همه توان خود برای  اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی استفاده کنند.
 
اردوهای راهیان نور تاثیر مطلوبی در ترویج ارزش های انقلابی دارد
مولوی الله داد رئیسی نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه اعزام کاروان راهیان نور یکی از راههای موثر در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اظهار داشت: به معنای واقعی کلمه، رمز بقا و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و گذشت  در جامعه است.
وی ادامه داد: اگر میبینیم که فرهنگ ایثار، شهادت و خودباوری امروز در جامعه ما افزایش یافته و باعث شده است تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده خواهی های دنیای استکبار به خوبی ایستادگی کند، تنها به برکت ترویج و نهادینه شدن فرهنگی به جا مانده از دفاع مقدس است.
امام جمعه اهل سنت راسک با تاکید بر اینکه هر چه از دفاع مقدس و ویژگی های آن بگوییم باز هم کافی نیست، تصریح کرد: سال گذشته در یک اقدام ارزشمند چیزی حدود 5میلیون نفر از جوانان و نوجوانانی که هیچ آشنایی با زوایای پنهان جنگ و دفاع مقدس نداشتند از مناطق عملیاتی دیدن کردند که این یک فرصت بسیار خوب برای نسلی بود که حوادث مهم و سرنوشت ساز کشور را با چشم خود ندیده بودند.
وی در پایان با دعوت از عموم مردم برای حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ایام تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای سفر به مناطق عملیاتی است تا پدران و مادران خود در کنار فرزندانشان به آنان درس ایثار و شهادت بدهند.
انتهای پیام//


کد مطلب: 427467

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427467/انتقال-روحیه-ایثار-شجاعت-مهمترین-هدف-راهیان-نور-بازدید-مناطق-عملیاتی-دفاع-مقدس-یکی-راههای-مقابله-تهاجم-فرهنگی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir