امام جمعه اهل سنت سرباز؛

مردم در خرید روزهای پایان سال به فکر نیازمندان باشند/ سنت های خرافی را در ایام عید از میان برداریم

20 اسفند 1395 ساعت 12:44

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: مردم باید به جای پیروی از سنت های خرافی، در ایام پایانی سال به فکر نیازمندان باشند.


به گزارش خبرنگار پاپایا، مولوی عنایت الله رسولی زاده در خطبه های این هفته نمازجمعه مینان سرباز با تأکید بر تقویت باورهای احسان و انفاق در جامعه، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به انفاق و بخشش سفارش فراوان کرده است و در روایت‌های مختلف از نیکوکاری و بخشش در موارد مختلف سخن گفته شده است.
وی با اشاره به افزایش اسراف، چشم و هم چشمی و تجمل گرایی در جامعه، بیان کرد: مردم باید به جای روی آوردن به این صفات زشت که به دور از دین و انسانیت است به دنبال کمک به افراد نیازمند باشند و در این روزهای پایانی سال که به عید نوروز نزدیک می شویم از همه انتظار می رود که  به این مهم حساس باشند.
امام جمعه مینان سرباز ادامه داد: باید فرهنگ کمک به هم‌نوعان و نیازمندان از کودکی و در خانواده ها پرورش یابد و پدرو مادرها به همراه کودکانشان برخی از روزهای خاص سال را برای کمک به نیازمندان مشخص کنند و افراد متمکن وقتی برای خانواده خودشان خرید می کنند به فکر نیازمندان باشند و فرزندان آنها را مانند عیال و فرزندان خود ببینند.
وی با اشاره به نتایج خوب و مثتب کمک به افراد نیازمند در جامعه، عنوان کرد: کمک به همنوعان و تلاش در مسیر معرفی خوبی‌ها در جامعه از جمله اموری است که باید همه ما نسبت به آن احساس مسئولیت نماییم.
مولوی رسول زاده در پایان با گلایه از دامن زدن به برخی خرافات از جمله چهارشنبه آخر، افزود: برپايي آتش در چهارشنبه آخر سال هیچ پايه ديني و مذهبي ندارد و  این رسم خرافی تنها باعث آسیب زدن به جسم و روان مردم می شود و باید برای حذف این بدعت‌های نادرست گام برداریم و به سنن و فرهنگ غنی منطقه در این ایام برگردیم.
 
انتهای پیام//
 


کد مطلب: 427469

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427469/مردم-خرید-روزهای-پایان-سال-فکر-نیازمندان-باشند-سنت-های-خرافی-ایام-عید-میان-برداریم

استال پرس
  https://www.estalpress.ir