امام جمعه اهل سنت سرباز؛

حضرت فاطمه(س) الگوی برای پاکی و ایثار/ کمک به نیازمندان از سنت های زیبای ایرانی و اسلامی است

27 اسفند 1395 ساعت 12:30

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: کمک به نیازمندان و مستمندان علاوه بر جلب رضایت خداوند، آرامش، آسایش و ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه را به همراه خواهد داشت.


به گزارش پاپایا، مولوی عنایت الله رسولی زاده در خطبه های نمازجمعه اهل سنت مینان سرباز با اشاره به میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه (س) و بیان ابعاد شخصیتی آن حضرت، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار از چنان جایگاهی در نزد خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) برخوردار بودند که پیامبر اسلام (ص) همواره و در هر موقعیتی بر ابعاد شخصیتی ایشان تاکید می کردند.
وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر اینکه در ایفای نقش فرزندی برای پیامبر اسلام (ص) الگوی برتر بودند در ایفای نقش همسرداری برای  امام علی (ع) و نیز در ایفای نقش مادری برای اهل بیت پیامبر اسلام (ص) برترین الگو و اسوه ای حسنه برای تمام بانوان جهان هستند.
امام جمعه اهل سنت سرباز با تاکید بر اینکه محبت ام‌ابیها همان محبت به خداست، خاطرنشان کرد: در تاریخ اهل‌سنت آمده است که محبت به فاطمه محبت به پیامبر و خداست و بغض به آن حضرت نیز بغض به پیامبر و خداست که این مهم نشان دهنده جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) است.
وی ادامه داد: بخشندگی و کمک به مستمندان را میتوان از بانویی آموخت که لباس شب عروسی خود را در راه رضایت خداوند، به نیازمند می‌بخشد و با توجه به نزدیک شدن به ایام سال نو باید همه مومنان باید این شخصیت برجسته اسلامی را الگوی نیکوکاری خود قرار داده و در این روزها فقرا و مستمندان را از یاد نبرند.
مولوی رسول زاده با اشاره به اینکه باید فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود، گفت: از صفات نیکوی مومنان گذشت و ایثار است و باید همه ما از خودبینی دوری کرده و با دیگربینی و کمک به همنوع، به فکر دستگیری از مستمندان و نیازمندان باشیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه کمک به نیازمندان از اخلاق انبیاء و اولیاء خداوند است، تصریح کرد: کمک به نیازمندان و مستمندان علاوه بر جلب رضایت الهی، آرامش و آسایش و ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه را به دنبال دارد  چراکه قدم برداشتن در این راه همراه با اخلاص، خیر و دنیا و آخرت را برای شما در بر خواهد داشت  و باعث ایجاد فضای پر از مهر و شادی در جامعه می شود.
 
انتهای پیام//
 


کد مطلب: 427521

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427521/حضرت-فاطمه-س-الگوی-پاکی-ایثار-کمک-نیازمندان-سنت-های-زیبای-ایرانی-اسلامی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir