یدیعوت احرونوت گزارش داد؛

اسرائیل برای حمله به ایران مردد شد/ پای سعودی‌ها در میان است

10 ارديبهشت 1396 ساعت 22:58

این سوال در اسرائیل وجود دارد که در صورت برنامه اسرائیل برای اقداماتی علیه ایران در بلندی های جولان، آیا اسرائیل از سوی آمریکا با حمایت گسترده روبرو خواهد شد یا نه.


به گزارش پاپایا، به نقل از  روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت در گزارشی با عنوان "آیا آمریکا از اقدامات اسرائیل علیه ایران در سوریه حمایت می‌کند؟" نوشت: تحلیلگران بر این باورند که تصاحب سوریه توسط ایران مانند لبنان و غزه تنها مشکل اسرائیل نیست و این سؤال در اسرائیل وجود دارد که در صورت اقدام علیه ایران در بلندی های جولان، آیا اسرائیل از سوی آمریکا به شکل مطلوب پشتیبانی خواهد شد یا خیر؟
 
این منبع صهیونیستی افزود: اخیرا اقدامات تنش زایی میان سربازان ارتش سوریه و نیروهای ارتش اسرائیل صورت گرفته و به نظر می‌رسد برخی از این اقدامات را بتوان تلافی جویانه برشمرد. سال هاست که گزارش های محرمانه زیادی مبنی بر استراتژی اسرائیل برای توقف ایران در شمال سوریه و لبنان وجود دارد. حتی رهبر حزب الله نیز از برخی از این اقدامات اسرائیل علیه ایران در سوریه و لبنان خبر داده و این چیزی است که بر بسیاری از مقامات منطقه پوشیده نیست.
 
این روزنامه اضافه کرد: ایران با تشکیل گروه های شبه نظامی شامل نیروهای سوری و همچنین نیروهای حزب الله توانسته است بلندی های جولان را در اختیار خود بگیرد. البته این کشور برخی نیروهای خود را نیز در همین‌جا از دست داده، اما بیش از پیش در این منطقه حساس حضور یافته و نفوذ خود را در بلندی های جولان بیشتر کرده است.
در زمان اوباما، اسرائیل از تمامی مسائل مربوط به روابط ایران و آمریکا کنار گذاشته شد، اما به نظر می‌رسد که در زمان ترامپ، واشنگتن بیش از پیش از اسرائیل حمایت کند؛ اگرچه کاخ سفید هنوز قصدی برای تجدیدنظر در برجام ندارد و فعلا حتی نمی‌خواهد این مسأله را باز کند.
 
یدیعوت احرونوت در پایان نوشت: وزیر دفاع اسرائیل در سفر اخیرش به آمریکا به توافقات خوبی رسیده است و قرار شده که همکاری‌های خوبی در منطقه میان اسرائیل و عربستان نیز شکل گیرد. با این حال ابهام در نحوه حمایت آمریکا از اسرائیل موجب شده که خیلی‌ها در تل‌اویو مردد شوند.
 
 

501


کد مطلب: 427793

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427793/اسرائیل-حمله-ایران-مردد-پای-سعودی-ها-میان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir