​فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان

"شهید فارسی" تندیسی از صبر و محب لشکر 41 ثارالله بود

16 ارديبهشت 1396 ساعت 5:02

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: سردار سرتیپ پاسدارشهید محبعلی فارسی، در زمان جنگ محب نیروهای لشکر ثارالله بود.


به گزارش پاپایا، به نقل از  عصرهامون، سردار حسین معروفی در مراسم تشییع پیکر سردار سرتیپ پاسدارشهید محبعلی فارسی که با حضور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف شیعه و سنی در مصلی قدس برگزار شد، افزود: شهید محبعلی فارسی 37سال همه وجود، جان و آبرویش را در طبق اخلاص گذاشت و در بدترین شرایط و براساس فرمان امام خمینی(ره) در جبهه در قالب لشکر ثارالله مجاهدت کرد.

وی با اشاره به حضور همرزمان این شهید از نقاط مختلف برای تشییع پیکر شهید، اظهار کرد: رشادت های این شهید به مثل عملیات نصر 4 و دیگر عملیات های دیگر قابل فراموش شدن نیست.

وی ادامه داد: در زمانی که رژیم بعث برای بار دوم می خواست به خرمشهر حمله کرده و خرمشهر را بگیرد، این فرمانده رشید اسلام با توجه به اینکه می توانست محل را ترک کند، در مقابل دشمن ایستاده و جانانه مبارزه کرد و اسیر شد.

 سردار معروفی بیان کرد: این شهید در اسارت پدر و مامن امن رزمندگان اسلام بود و خود را سپر بلای رزمندگان می کرد و بعد از آزادی اگر کمر شهید فارسی خم بود و آسیب دیده شده بود به دلیل شکنجه ها و رنج هایی بود که در مدت اسارت تحمل کرد و در سال های پس از آزادی حتی یک بار هم دردهای خود را به زبان و روی خود نیاورد.

وی خاطر نشان کرد: شهید فارسی تندیس صبر بود و نوع رفتار و کردار این شهید برای ما درست است و باید از آن در زندگی بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مراسم گفت: تا زنده ایم باید راه ولایت و رهبر معظم انقلاب را ادامه دهیم.

آیت الله عباسعلی سلیمانی با اشاره به اینکه برخی گذشته را زیر سوال می برند، افزود: خدا نیامرزد کسانی را که گذشته را زیر سوال می برند و می گویند بعد از فتح خرمشهر نباید جنگ را ادامه نمی دادیم.

شایان ذکر است، پس از اقامه نماز میت، پیکر این شهید بزگوار بر دستان مردم شهید پرور زاهدان تشییع و در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.
12اردیبهشت ماه جاری، سردار حاج محبعلی فارسی از فرماندهان دوران دفاع مقدس ،جانباز شیمیایی و آزاده پس از تحمل سال‌ها درد و رنج جراحت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت به همرزمان شهیدش پیوست.


انتهای پیام/


کد مطلب: 427876

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427876/شهید-فارسی-تندیسی-صبر-محب-لشکر-41-ثارالله

استال پرس
  https://www.estalpress.ir