معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

حضور مردم در انتخابات سند تحقق مردم سالاری دینی است

26 ارديبهشت 1396 ساعت 11:39

هفتمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم تخلفات انتخاباتی پیش از ظهر امروز در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.


به گزارش پاپایا، محمد علی حمیدیان در این نشست که با حضور معتمدین، متنفذین و روحانیون مذهبی برگزار شد با تأکید بر مقطع حساس پیش رو اظهار داشت: انتخابات به عنوان مهمترین جشن سیاسی در هر جامعه مدنی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به نوعی ریل گذاری مسیر حرکت و پیشرفت یک جامعه طی4 سال آینده را تعیین می کند.
دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی ادامه داد: با استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و تحقق مردم سالاری دینی مردم به عنوان صاحبان اصلی حاکمیت و نظام، کلیدی‌ترین نقش را در اداره امور کشور و تعیین حاکمان و نمایندگان خویش دارا شده و این نقش در قانون اساسی در اصول 3،6 و ۵۶ قانون اساسی نیز منعکس شده است.
معاون رئیس کل دادگستری خاطرنشان کرد: در راستای تحقق بخشیدن به این نقش تعیین‌کننده، انتخابات مهمترین مصداق عینی بوده و انتظار حاکمیت نیز در تحقق این تکلیف و این حق اجتماعی حضور و مشارکت پررنگ مردم در پیشبرد نهضت ونهادینه سازی آرمان های نظام اسلامی می باشد.
وی افزود: متنفذین، ریش سفیدان و سران طوایف با عنایت به ویژگی‌های خاص استان و ساختاراجتماعی آن از اهمیت ویژه و بی بدیلی در شکل‌دهی ارزش‌ها، هنجارها و سبک زندگی برخوردار بوده و به نوعی جز گروه‌های مرجع در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
این مسئول خطاب به اعضای حاضر در نشست اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات، مقابله با دشمن و جلوگیری از سوء استفاده تبلیغاتی آنها می تواند به بهترین نحو نظام اسلامی را بیمه نموده و مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت انتخابات و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محقق سازد.
حمیدیان گفت: در مقطع فعلی مهم ترین ویژگی مدنی بودن نظام اسلامی، حضور مردم درپای صندوق های اخذ رای است،چراکه حضور این حماسه سیاسی  یکی ازالزامات امنیت کشورو نومیدی مستکبران ومعاندین می باشد.
وی بیان کرد: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات یک فریضه ویک عمل واجب است و قطعا بسیاری از دشمنان نیروهای تبلیغاتی خود را بسیج نموده اند تا این جشن سیاسی کم فروغ برگزار شود.
حمیدیان در انتها ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت حداکثری مردم و مشارکت سازمانهای حاکمیتی انتخابات پیش رو به بهترین نحو ممکن برگزار گردد.
 
انتهای پیام//


کد مطلب: 427995

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/427995/حضور-مردم-انتخابات-سند-تحقق-سالاری-دینی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir