در مراسم گرامیداشت مقام استاد عنوان شد؛

حضور پرشور درانتخابات تضمین کننده اقتدار نظام/رسالت دانشگاه آموزش و روشنگری است

27 ارديبهشت 1396 ساعت 12:49

امام جمعه موقت نیکشهر حضور پرشور در انتخابات را باعث دلسرد شدن دشمنان و تضمین کننده اقتدار نظام دانست.


به گزارش خبرنگار پاپایا، مراسم گرامیداشت مقام استاد با حضور امام جمعه، اعضای هیات علمی، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی  نیکشهر در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.
حجت الاسلام علی رئوفی نژاد در این مراسم با اشاره به جایگاه والای شهید مطهری و اقدامات مثبت ایشان در راستای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهید مطهری را میتوان یکی از دانشمند و فیلسوف بزرگ عصر حاضر دانست که آثارش تأثیر بسزایی روی جوانان و دانشجویان کشور داشته و خواهد داشت و باید گفت که آثار این شهید بزرگوار برای همه دوران ها کاربرد دارد.
امام جمعه نیک‌شهر افزود: شهید مطهری استاد و معلمی بی نظیر بود که عمر خود را صرف تعلیم و تعلم جامعه کرد و آثار اندیشه‌های خود را برای نسل بعد هم به جا گذاشت.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، آن را به عنوان تضمین کننده اقتدار نظام دانست و خاطرنشان کرد: در همه‌ دنیا، انتخابات پرشور، مظهر زنده بودن و حضور با اراده و عزم راسخ یک ملت در همه عرصه های سیاسی و ارزشی است.
رئوفی نژاد با دعوت از آحاد ملت ایران بویژه جامعه دانشگاهی برای حضور پرشور در انتخابات 29 اردیبهشت، یادآور شد: یکی از برکات حضور مردم در انتخابات این است که دشمنان نظارگر ما بوده و این حضور و پشتیبانی از نظام و انقلاب را به چشم می بینند و خواهند فهمید که هیچ گاه نمی توانند با این مردم و انقلاب معارضه کرد.
 
رسالت سنگینی توسعه فرهنگی و آموزشی بر روی دوش دانشگاه‌هاست
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و اشاره به جایگاه والای معلمان و استادان، بیان کرد: استادان دانشگاه مهمترین منبع برای پرورش نیروی انسانی کارآمد در جامعه هستند و باید از این منبع به درستی و در راه صحیح استفاده کنند.
موسی رئیسی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی آن است، افزود: دولت ها باید به این نکته توجه داشته باشند که این معلمان و استادان هستند که تامین آرامش و نیاز‌های آنان می‌تواند در ایجاد نسلی متعهد و مقید به کار و تلاش را به کشور اهدا کند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه توسعه صرفا از طریق آموزش ممکن است و این میسر نیست مگر با نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده و در این راستا رسالت سنگینی بر روی دوش دانشگاه‌هاست و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه بسیار موفق و مثبت عمل کرده است.
رئیسی با تاکید بر اینکه وجود دانشگاه در هر شهرستان در دیدگاه و طرز تفکر افراد جامعه تاثیر دارد، تصریح کرد: استادان می‌توانند در روشنگری و دعوت از آحاد جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات نقش بسزایی داشته باشند.
وی در پایان حضور گسترده مردم در انتخابات را امری مهم و ضروری دانست و گفت: این حضور گسترده مردم در انتخابات است که دشمنان ملت و انقلاب اسلامی را مایوس خواهد کرد و امروزه وظیفه استادان و دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه روشنگری، تشویق و ترغیب مردم به حضور پرشور در انتخابات است.
انتهای پیام//
 


کد مطلب: 428000

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428000/حضور-پرشور-درانتخابات-تضمین-کننده-اقتدار-نظام-رسالت-دانشگاه-آموزش-روشنگری

استال پرس
  https://www.estalpress.ir