پیش بازی بارسلونا – ایبار؛ نیوکمپ در انتظار معجزه در شب وداع با لوچو

31 ارديبهشت 1396 ساعت 9:04

دو تیم بارسلونا و ایبار در هفته سی و هشتم رقابت های لالیگا یکشنبه ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه نیوکمپ و با قضاوت آلخاندرو خوزه هرناندز هرناندز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


به گزارش پاپایا، به نقل از  وبسایت نود، بارسلونا که با اختلاف ۳ امتیاز نسبت به رئال مادرید در رتبه دوم جدول لالیگا قرار دارد تنها در صورتی می تواند به مقام قهرمانی لالیگا برسد که مادریدی ها در ورزشگاه لا روسالدا شکست بخورند و بارسا با کسب ۳ امتیاز این دیدار به قهرمانی لالیگا دست یابد. بارسا یک بار در سال ۹۳ چنین تجربه ای را با خوشحالی پشت سر گذاشته است، زمانی که تنریف در هفته سی و هشتم در خانه رئال مادرید را شکست داد تا بارسا به قهرمانی لالیگا دست یابد.
بارسا که در ۱۰ دیدار آخر خود در لالیگا ۹ بار به پیروزی رسیده است و ۳۵ بار به گل رسیده است شرایط خوبی را پشت سر می گذارد. بارسا در این دیدار برای آخرین بار لوییز انریکه را به عنوان مربی خود در نیوکمپ خواهد دید و پس از این دیدار لوچو تنها در فینال کوپا دل ری بارسلونا را هدایت خواهد کرد و پس از آن از بارسلونا جدا خواهد شد. بارسا که مصدومین متعددی در خط دفاعی دارد ممکن است نتواند از جرارد پیکه در این دیدار استفاده کند، پیکه هفته گذشته را به دلیل بیماری ویروسی که داشت به همراه بارسا تمرین نکرد و جمعه به تمرین گروهی این تیم اضافه شد.

در سوی مقابل ایبار که در هفته های اخیر شرایط نا امید کننده ای داشته است و احتمالا نمی تواند رتبه بهتری در جدول لالیگا به دست آورد بدون فشار مقابل بارسا به میدان خواهد رفت و فرصت خوبی برای لذت بردن از بازی مقابل یکی از بهترین تیم های جهان خواهد داشت. با این تفاسیر این تیم که فشار روانی خاصی را احساس نمی کند می تواند باعث تعجب همگان شود.
بارسلونا که در فصل جاری از فقدان خلاقیت در خط هافبک خود رنج می برد بخش اعظمی از بار خود را روی دوش مثلث هجومی خود و بیش از بقیه لیونل مسی نهاد، این اعجوبه آرژانتینی که در فصل جاری ۳۵ بار به گل رسیده است، بنا بر اعلام سایت Squawka بیشترین تعداد موقعیت سازی را در بین بازیکنان شاغل در ۵ لیگ معتبر اروپایی داشته است. مسی با ۱۹ بار ایجاد موقعیت مسلم گلزنی در صدر این لیست قرار دارد و پس از آن وراتی و دیبرونه با ۱۴ بار خلق موقعیت در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. با این وجود همه چشم ها به دیدار لا روسالدا معطوف خواهد بود تا در صورتیکه مادریدی ها نتوانند مقابل مالاگا به نتیجه دلخواه خود دست یابند بارسا این فرصت را داشته باشد تا به مقام قهرمانی دست یابد.

بارسا در ۵ دیدار آخری که مقابل ایبار به میدان رفته است به پیروزی رسیده است،  بارسا در این ۵ دیدار ۱۶ بار به گل رسیده است و تنها یک بار دروازه اش را باز شده دیده است.و آخرین بار نیز با حساب ۴-۰ مقابل این تیم به پیروزی رسیده است. لوچو در این دیدار ویدال، رافینیا، متیو و ماسکرانو را در اختیار ندارد تا مشکلات بزرگی را در خط دفاعی در برابر خود ببیند، همچنین حضور پیکه نیز در هاله ای از ابهام قرار خواهد داشت. در سوی مقابل مندیلیبار نمی تواند از ریکو، لونا و نانو در ترکیب تیم استفاده کند و حضور اینویی نیز در این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد.
آمار مرتبط با این دیدار:
بارسا ۱۱ دیدار خانگی آخر خود را در لالیگا با پیروزی پشت سر گذاشته است.
بارسا در ۷ دیدار خانگی آخر خود حداقل ۳ بار به گل رسیده است.
بارسا در ۳ دیدار آخر خود مقابل ایبار حداقل ۳ بار به گل رسیده است.
ایبار در ۵ دیدار از ۶ دیدار آخر خود موفق به گلزنی نشده است.

در صورتیکه بارسا به مقام قهرمانی لالیگا دست یابد، لوچو پس از گواردیولا و یوهان کرویف فقید تبدیل به سومین مربی تاریخ بارسلونا می شود که ۳ فصل متوالی با بارسلونا به قهرمانی این رقابت ها رسیده است.
بارسا تا به حال ۱۱۲ بار به گل رسیده است و تنها ۳ گل دیگر نیاز دارد تا با برکورد بیشترین گل زده خود در رقابت های لالیگا برابری کند. بارسا تحت هدایت تیتو ویلانوای فقید ۱۱۵ بار موفق به گلزنی شد.
لوچو تا به حال ۷۶،۱ درصد از دیدارهای خود در لالیگا را با پیروزی پشت سر گذاشته است و پس از ویلانوای فقید(۸۹ درصد) و پپ گواردیولا(۷۶،۳ درصد) بهترین آمار را از این حیث دارد.
خوزه لوییز مندیلیبار با تیم های مختلف ۱۴ بار مقابل بارسا صف آرایی کرده است و تنها در ۲ دیدار شکست نخورده است. این مربی هرگز در نیوکمپ به امتیازی کسب نکرده است.
ترکیب احتمالی دو تیم:
 
پیش بینی وبسایت Whoscored:
 


کد مطلب: 428028

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428028/پیش-بازی-بارسلونا-ایبار-نیوکمپ-انتظار-معجزه-شب-وداع-لوچو

استال پرس
  https://www.estalpress.ir