رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان:

رسیدگی به جرایم انتخاباتی مهمترین اولویت دستگاه قضا/حضور مردم برای تعیین سرنوشتشان قابل تقدیر است

4 خرداد 1396 ساعت 13:38

دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در محل دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.


به گزارش پاپایا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با تاکید بر اینکه حضور گسترده و مشارکت عمومی مردم استان در انتخابات قابل تقدیر است، اظهار داشت: خوشبختانه عمل کرد مطلوب تمامی نهادها و اعضای مرتبط در حوزه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی منجر به برگزاری انتخاباتی پرشور توام با شرکت حداکثری گردید.
رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم تخلفات انتخاباتی استان ادامه داد: بدون شک به حداقل رساندن آسیب های برگزاری انتخابات هم در حوزه اجرا و هم در حوزه پیشگیری و نظارت یک ضرورت است که باید بدور از وابستگی ها  و گرایشهای حزبی و جنایی در دستور کار تمامی اعضا قرار گیرد.
وی افزود: مهمترین نقطه قوت انتخابات حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت بود که مردم سالاری را به معنای واقعی کلمه به عموم جهانیان ترسیم وارائه نمود.
 رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم در حوزه مشارکت درهم در حوزه امنیت انتخابات29 اردیبهشت به بهترین نحو ممکن برگزار گردید و تنها در حوزه سلامت انتخابات پاره ای از جرایم و تخلفات انتخاباتی به چشم خورد که کامل مرد مسلمان را تلخ نمود.
وی گفت: مکانیزهای موجود اجرایی و نظارتی امکان ورود تخلفات و جرایم سازمان یافته در حوزه انتخابات را به حداقل میرساند لیکن تخلفات فردی و جزئی از سوی نهادهای متولی خصوصا توسط مجریان انتخابات به کرارت از سوی مردم به دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی گزارش گردید که همین میزان از تخلفات نیز تاسف برانگیز است.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی قاطعانه  رسیدگی به موارد تخلف را مد نظر خود قرار خواهد داد و گزارشات واصله را پس از بررسی و راستی آزمایی در حوزه رسیدگی طرح موضوع  خواهد نمود  وهمچنین هر فرد در هر جایگاهی اگر تخلف انتخاباتی از وی سر زده و پس از احراز جرم  مجرم بودن وی مقرض گردید دستگاه قضایی برابر قانون و به دور از هرگونه مصلحت‌اندیشی به مجازات خاطی پرداخته و در صورت احراز جرم به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
 
انتهای پیام//


کد مطلب: 428052

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428052/رسیدگی-جرایم-انتخاباتی-مهمترین-اولویت-دستگاه-قضا-حضور-مردم-تعیین-سرنوشتشان-قابل-تقدیر

استال پرس
  https://www.estalpress.ir