رئیس اداره منابع طبیعی قصرقند:

حفاظت از منابع ملی وظیفه هر ایرانی است/فرهنگ طبیعت دوستی باید در کشور نهادینه شود

5 خرداد 1396 ساعت 2:43

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قصرقند گفت: فرهنگ حفظ از منابع طبیعی و ملی باید در میان تمامی مردم نهادینه شود به گونه ای که هر ایرانی این مهم را وظیفه ذاتی خود بداند.


به گزارش پاپایا، سرهنگ حمید نوری در جلسه تعاملی با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قصرقند، با اشاره به اقدامات صورت گرفته پلیس در راستای مبارزه با شکارچیان غیرمجاز در سطح شهرستان، اظهار داشت:  مامورین انتظامی قصرقند با انجام اقدامات پیشگیرانه موثر در زمینه حفاظت از محیط زیست و جنگل ها و همکاری چشمگیر با مردم منطقه در برخورد با هنجار شکنان به موفقیت های چشمگیری در زمینه دستگیری شکارچیان غیرمجاز و سایر تخلفات مرتبط در این زمینه دست یافته اند.
وی افزود: تاکنون تعاملات پلیس با مردم و سازمان های دولتی در جهت پیشبرد اهداف امنیتی و پیشگیری از وقوع جرایم موثر بوده است که برای دست یابی به نتیجه های بهتر باید این ارتباط به صورت دو طرفه و مستمر پیگیری شود.
فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند با تاکید بر اهمیت قانون مداری در جامعه، بیان کرد: در حکومت اسلامی همه باید تابع قانون بوده و به مقررات وضع شده احترام بگذارند چراکه رعایت قانون باعث نظم و امنیت پایدار در جامعه می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان قصرقند نیز در این دیدار با تقدیر از عملکرد مثبت پلیس در برقراری امنیت و حفاظت از منابع طبیعی، اظهار کرد: ﺣﻔﻆ اراضی ملی و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ وظیفه ذاتی همه مردم بوده به گونه ای که ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻭ ﺣﺮﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﻲ ﺑﺎﻳﺴﺖ ﮐﻮﺷﺎ ﺑﺎﺷﯿﻢ،ﺑﻠﮑﻪ بایستی ﻗﺎﻧﻮن مداری در جهت استفاده درست از اراضی را از اولویتها کاری خویش قرار دهیم.
جعفر ملک زهی ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﺍﺻﻠﻲ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ کشور ﺭﺍ ﻣﺘﻮﺟﻪ مسئولان و مردم دانست ﻭ باتقدیر از همکاری شهروندان در این بخش افزود: ﻣﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﺮﺑﺎﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺣﺎﻓﻆ این منابع ملی و همگانی همه اقشار و اقوام ایران هستیم ﻭ با تمام وجودمان باورداریم  ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺳﺨﺘﻲ ﻛﺎﺭ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ و ﺑﺮﺧﻼﻑ ﻧﺒﻮﺩ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ، هیچ گاه ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺫﺭﻩ ﺍﻱ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺍﺯ این دارائی ملی کوتاهی کنیم.
وی در پایان با اشاره به نقش منابع طبیعی در سلامتی مردم و جامعه، تصریح کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و ملی در بین اقشار مختلف مردم، بهترین اقدامی است که مسئولین باید با جدیت آن را دنبال کنند.
 
انتهای پیام//
 


کد مطلب: 428056

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428056/حفاظت-منابع-ملی-وظیفه-ایرانی-فرهنگ-طبیعت-دوستی-باید-کشور-نهادینه-شود

استال پرس
  https://www.estalpress.ir