گزارش پاپایا از موج شدید گرما در شهرستان سرباز؛

سرزمین آفتاب سوزان در انتظار یاری مسئولین/گرمای شدید و رطوبت بالای هوا بلای جان شهروندان

9 خرداد 1396 ساعت 10:34

در یک هفته گذشته گرمای 53 درجه ای هوا در کنار قطعی آب شرب و نوسانات زیاد شبکه برق شهرستان سرباز باعث بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان این منطقه از کشورمان شده است.


به گزارش پاپایا، بر اساس گزارش اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان شدت گرما در شهر راسک تاجایی است که مردم این منطقه از کشورمان صبح را با دمای 43درجه ای آغاز کرده و هر ساعت یک درجه به گرمای هوای این شهر افزوده میشود تاجایی که دمای هوا در شهر راسک مرکز شهرستان سرباز در روز گذشته به دمای بی سابقه 53درجه سانتیگراد نیز رسیده است.
خشکسالی های چند سال گذشته در سرباز در کنار قطعی مکرر برق و افت ولتاژ، باعث شده تا بیش از 50درصد مردم این شهرستان مرزی با مشکلات کم آبی رو به رو شده و روزه داری در دمای 53درجه ای را بدون آب و برق تجربه کنند.
 
مردم روزه دار سرباز در انتظار یاری مسئولین
در همین رابطه یکی از کسبه راسک در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از مشکلات موجود در سیستم برق رسانی شهرستان، اظهار داشت: مسئولین وزارت نیرو باید هرچه زودتر برای حل مشکل افت ولتاژ و نوسانات برقی شهرستان سرباز چاره اندیشی کنند.
وی ادامه داد: مسئولین نباید منتظر اتفاقات ناگوار باشند تا مشکلات را حل کنند چراکه اگر شرایط به همین صورت پیش برود در روزهای پیش رو شاهد مرگ شهروندان در این گرمای خفه کننده خواهیم بود.
محمد بلوچ با تاکید بر اینکه مردم روزه دار سرباز در انتظار کمک و یاری مسئولین هستند، تصریح کرد: باید آب رسانی به روستاها و حل مشکل برق شهرستان در اولویت کاری مسئولین استانی و کشوری باشد.
وی خاطرنشان کرد: شاید برخی از مسئولین شعارهای انتخاباتی خود را فراموش کرده باشند اما مردم به خوبی به خاطر خواهند داشت که رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و نمایندگان شوراهای شهر و روستا به کدام وعده خود عمل کرده و در موقع نیاز کدام یک از آنان در کنار این مردم ایستاده اند.
 
مسئولیت منتظر فاجعه انسانی باشند
یکی دیگر از مغازه داران راسک در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: قطعی مکرر برق و نوسانات شدید ولتاژی باعث آسیب دیدگی یخچال ها و کولر مغازه شده تا جایی که اگر شرایط تغییری نکند مجبور به تعطیل کردن کسب و کار هستیم.
وی افزود: متاسفانه هیچ کس پاسخگوی مشکلات مردم نیستند و باوجود تماس های مکرر با اداره برق و دیدارهای حضوری مردم و کسبه با مسئولین شهرستانی هیچ اقدام مثبتی برای حل این مشکلات انجام نشده است.
ناصر دهانی با گلایه از قبض های نجومی برق در شهرستان سرباز، بیان کرد: واقعا نمایندگان مجلس و مسئولین وزارت نیرو اخبار گرمای 12ماهه شهرستان سرباز را تاکنون نشنیده و از شرایط سخت زندگی در این منطقه مرزی بی خبر هستند که هنوز قبض های برق و آب مردم مظلوم شهرستان سرباز همچون مناطق سردسیر کشور محاسبه شده و هیچ تخفیف گرمایی در آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر مسئولین اندکی دلسوز بوده و آمار هواشناسی راسک و دیگر شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان را مطالعه میکردند به خوبی میفهمیدند که حتی در آذرماه که همه کشور اسیر یخبندان است مردم شهرستان های جنوبی استان سیستان و بلوچستان مجبور به استفاده از کولرهای گازی هستند.
این شهروند راسکی در پایان با درخواست کمک فوری از مسئولین، تصریح کرد: اگر خواب خرگوشی مسئولان وزارت نیرو، وزارت بهداشت و دیگر نهادهای استانی و کشوری پایان نیابد به زودی با این موج شدید گرما و کم آبی در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بروز فاجعه انسانی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 428126

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428126/سرزمین-آفتاب-سوزان-انتظار-یاری-مسئولین-گرمای-شدید-رطوبت-بالای-هوا-بلای-جان-شهروندان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir