در مراسم یادبود شهدای 15خرداد عنوان شد:

قیام 15خرداد سرآغاز ریشه کنی رژیم طاغوت بود/مقام معظم رهبری سرباز نمونه انقلاب است+تصاویر

15 خرداد 1396 ساعت 13:13

امام جمعه شهرستان سرباز گفت: قیام 15خرداد سرآغاز حرکت ملت ایران برای ریشه کنی رژیم طاغوت پهلوی و استقرار حکومت دینی در کشور بود.


به گزارش پاپایا، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15 خرداد با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان سرباز در محل مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک برگزار شد.
حجت الاسلام علی اصغر کمالی پور در این مراسم معنوی با اشاره به نحوه زندگی و سیره اخلاقی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت:  بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی شخصیتی بزرگ و بی نظیر بود که توانست جهان را با تفکرات دینی و روحیه عدالتخواهی آشنا کند.
وی افزود: نقش امام خمینی و ابعاد شخصیتی آن حضرت در احیای اسلام ناب محمدی در جهان انکار نشدنی است، بطوریکه امام خمینی(ره) همواره ، به ماهیت و اصل ولایت فقیه توجه داشت.
امام جمعه شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در سیاست و دیانت بی نظیر بود، اظهار داشت: اندیشه و افکار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی باعث شد تا علاوه بر اینکه در ایران  تحول عظیمی به وجود آید در دیگر نقال جهان و کشورهای دیگر نیز تحولات شگرف ایجاد شود چرا که امام با ادغام دین و سیاست توانست مدیریت اسلامی را در جهان نهادینه کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام است، گفت: ایشان دارای خصوصیاتی چون هوش سرشار، دینداری، دشمن شناسی و انقلابی گری است و راه امام شهدا را به خوبی ادامه می دهد.
کمالی پور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم قدرت، ابهت، استقلال، اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان حفظ شود باید پیروی از امام و رهبری را در اولویت همه کارها قرار دهیم.
وی در پایان قیام خونین 15 خرداد سال 1342 را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: قیام 15خرداد سرآغاز حرکت ملت ایران برای ریشه کنی رژیم طاغوت پهلوی و استقرار حکومت دینی در کشور بود.
لازم به ذکر است که نوحه خوانی، سینه زنی و شعرخوانی در وصف امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
انتهای پیام/
 
 
 
 


کد مطلب: 428194

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428194/قیام-15خرداد-سرآغاز-ریشه-کنی-رژیم-طاغوت-مقام-معظم-رهبری-سرباز-نمونه-انقلاب-تصاویر

استال پرس
  https://www.estalpress.ir