فرماندارشهرستان نیکشهر :

بهره برداری از200پروژه شبکه برق تا پایان شهریور/اعتبار182میلیارد ریالی برای حل مشکلات افت ولتاژ در نیکشهر

22 خرداد 1396 ساعت 12:25

فرماندار نیکشهر گفت: با هدف حل مشکلات افت ولتاژ شبکه برق شهرستان 200پروژه با اعتبار 182 میلیارد و780 میلیون ریال تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.


صاحب گل صالحی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به افتتاح بیش از 200پروژه رفع افت ولتاژ برق شهروندان نیکشهری تا پایان شهریورماه ،  اظهار داشت: این پروژه ها با پیشرفت80درصدی و با هدف رفع مشکلات برق در شهرستان تا پایان فصل تابستان افتتاح خواهد شد.
وی افزود: در مجموع  برای کل این 200پروژه مبلغ 182 میلیارد و780 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد و 152  دستگاه ترانسفورماتور نصب و نسبت به تعویض و بهسازی شبکه فشار ضعیف اقدامات لازم انجام می شود تا مشکلات برق شهروندان شهرستان نیکشهر حل شود .
فرماندار نیکشهر  با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه برق شهرستان، بیان کرد: پروژه های رفع افت ولتاژ برق در 93 روستا با اعتبار 70 میلیارد ریال در حال انجام است که این اقدامات میتواند بخش زیادی از مشکلات مردم منطقه را رفع کند.
وی ادامه داد: تاکنون 17 دستگاه ترانس برق با اعتبار هفت میلیارد ریال در روستای خیرآباد شهرستان نیکشهر راه اندازی شده  و پروژه برق رسانی به  15 روستا ی جدید نیز  با اعتبار 56 میلیارد و 580 میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در دست اقدام بوده و امید است تا پایان شهریور ماه  بیش از 200خانواده روستایی از نعمت برق بهره مند شوند.
صالحی در ادامه با اشاره به اقدامات اداره برق شهرستان نیکشهر در سال گذشته، خاطرنشان کرد:  پارسال برای رفع مشکلات افت ولتاژ برق در 160 روستای شهرستان 62 میلیارد ریال و  بیش از 32 میلیارد و500 میلیون ریال نیز برای پروژه های توسعه برق روستایی در شهرستان نیکشهر هزینه شد.
وی همچنین از آغاز به کار پروژه ساخت 2 نیروگاه هشت مگاواتی برق برای تولید انرژی پراکنده در منطقه چانف آهوران و دهستان مهبان نکهچ خبر داد و گفت: این پروژه ها در حال پیگیری است و  در آینده نزدیک  عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
فرماندار نیکشهر  با بیان اینکه سه هزار کیلومتر طول شبکه برق با بیش از 38 هزار مشترک برق در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: در این شهرستان 2 مدیریت برق در مرکز شهر و بخش لاشار فعالیت می کنند.
وی در پایان با تقدیر از هیات دولت برای تغییر تعرفه های برق در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید هوا در تمامی فصول سال، شهروندان نیکشهری از دولت این انتظار  را دارند  که تعرفه برق در سه ماه فروردین، آبان و آذر نیز  به صورت گرمسیری محاسبه شود.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 428209

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428209/بهره-برداری-از200پروژه-شبکه-برق-پایان-شهریور-اعتبار182میلیارد-ریالی-حل-مشکلات-افت-ولتاژ-نیکشهر

استال پرس
  https://www.estalpress.ir