گزارش پاپایا از تاثیر ماه رمضان برکاهش آسیب های اجتماعی؛

رمضان، شاخ جرایم را می شکند/مجرمان هم در ماه میهمانی خدا متحول می شوند

29 خرداد 1396 ساعت 11:51

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز گفت: خودکنترلی در میهمانی خدا و فضای سرشار از معنویت در ماه مبارک رمضان عامل کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.


به گزارش پاپایا، ماه رمضان ، ماه مبارک رمضان روزهای پایانی خود را سپری میکند اما همچون همیشه باعث  تغییری بزرگ در جامعه شده و بساری از آمارهای جرم و جنایت را در جای جای جهان کاهش داده است.
در این ماه پر خیر و برکت همه افراد جامعه به نوعی دچار تحول دروني می شوند تاجایی که اگر هرکس به اعمال خود در این ماه دقت کند متوجه آن تحول بزرگ خواهد شد، که همین تغییرات بزرگ باعث می شود تا بسیاری از دروغها، غیبت ها، گناهان و جرم های کوچک و بزرگ قبلی را تکرار نکنیم و به معنایی در جو رمضان ما هم به دنبال پاکی باشیم.
این جو به اندازه ای قوی است که حتی دامان مجرمان بزرگ را هم گرفته و موجب تغییری اساسی در آنان می شود تا جایی که در این ماه کمتر به دنبال انجام اعمال خلاف رفته و به نوعی در رحمت الهی به سوی آنان هم گشوده می شود و میخواهند از این رحمت استفاده کنند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان مذهبی و اجتماعی، رمضان ماه حاکميت هنجارها بر ناهنجاري هاست و به عبارتي مي توان گفت که ماه پیروزی روحانیت روح بر نفس است و روزه داري سبب مي شود که یک خود کنترلي از درون فعال شده و طور ناخودآگاه اعمال زشت و ناپسند را کنترل کند.
 
رمضان ماه خداست و جرم در میهمانی خدا جایی ندارد
در همین رابطه حجت الاسلام علی بامری در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه فضای معنوی و روحانی ماه مبارک رمضان بستر مناسبی برای فاصله گرفتن از بدی هاست، اظهار داشت: این روزها میزان جرم ها و مشکلات اخلاقی به شدت کاهش یافته و مردم به توجه به فضای معنوی حاکم بر جامعه به سوی خدا کشیده می شوند.
وی افزود: وقتی یک انسان ساعت ها در این هوای گرم و طاقت فرسا گرسنگی و تشنگی را به خاطر رضای خدا بر خود هموار می کند، دیگر تمایلی به ویرانی ارزش های اخلاقی خود ندارد و یا به تعبیری دیگر نورانیت و معنویت ماه رمضان ، شرایط فرد و جامعه را متحول می‌کند، به گونه ای که حتی بسیاری از افرادی  که در این ماه به هر دلیلی نمیتوانند روزه بگیرند هم شاهد این تأثیر معنوی تا اندازه زیادی هستیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز آیه "أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ"، را یکی از مصادیق آرام شدن دل ‌ها با یاد خدا در  ماه مهمانی خدا دانسته و گفت: بسیاری از جرائم چون مصرف مشروبات الکلی، سرقت، آزارهای خیابانی، تجاوز، بزهکاری های اجتماعی و دروغگویی، بدزبانی، تهمت، غیبت و بساری دیگر از اینگونه اعمال خلاف دینی در ماه مبارک رمضان یا به طور کلی  به صفر رسیده و یا کاهش چشمگیری دارد.
وی ادامه داد: تفاوت اصلی این ماه با ماه های دیگر میتواند این باشد که در ماه رمضان همه انسان ها به پاکی و خوبی خوانده می شوند اما در دیگر ایام سال فضایی آکنده از آلودگی، انواع مصرف گرایی و تشویق به داشتنِ بیشتر در جامعه ترویج داده می شود.
حجت الاسلام بامری در پایان با اشاره به افزایش کمک به نیازمندان در ماه میهمانی خدا، تصریح کرد: به مناسبت فضای روحانی این ماه پربرکت، مردم جامعه تمایل بیشتری به حمایت از نیازمندان، همدلی با فقرا و کمک به همنوعان پیدا میکنند که این مهم بسیار خوب است اما باید در همه ایام سال تداوم داشته باشد و فقط در یک ماه خاص انجام نشود.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 428266

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428266/رمضان-شاخ-جرایم-می-شکند-مجرمان-هم-ماه-میهمانی-خدا-متحول-شوند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir