نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی:

استانهای مرزی خط مقدم مبارزه با بیماری های واگیر/گسترش سکونت های غیررسمی سلامت جامعه را به خطر انداخته است

10 مرداد 1396 ساعت 21:57

نماینده مردم ایرانشهر،سرباز،دلگان،فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی گفت: سکونت های غیررسمی و حاشیه نشینی سلامت استانها و شهرهای مرزی را با مشکل مواجه کرده است.


محمد نعیم امینی فرد در گفتگو با خبرنگار پاپایا، در خصوص وضعیت بهداشت و سلامت شهرها و استان های مرزی کشور ، اظهار داشت:اقداماتی برای سلامت استان های مرزی بعداز پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته و خدمات بهداشت و درمان طی این سالها پویا و رو به جلو حرکت کرده است .
وی با ابراز تاسف از نامناسب بودن و کمبود زیرساخت های لازم توسعه در استان های مرزنشین که مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است، بیان کرد:در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به 3هزارو 200 روستا با مشکلات تامین آب شرب مناسب مواجه هستند و به صورت سیار و گردشی آب به صورت تانکر برای آنها ارسال می شود.
امینی فرد افزود:طبعا اینگونه انتقال آب شرب مشکلات و بیماری ها را برای مردم مرزنشین بوجود می آورد که باید برای حل این مشکل فکری اساسی صورت بگیرد تا از بوجود آمدن بیماری برای مردم جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات و مسائلی که سلامت استانها و شهرهای مرزی را با مشکل مواجه می کند، سکونت های غیر رسمی و حاشیه نشینی است،خاطرنشان کرد:هم اکنون در شهرهای مانند زاهدان، ایرانشهر، چابهار و زابل حاشیه نشینی و سکونت های غیررسمی افزایش یافته که این امر مشکلاتی را در حوزه خدمات بهداشت و درمان مردم بوجود آورده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه طی این سالها اقدامات مناسبی برای بهبود وضعیت سلامت استان ها و مردم مرزنشین صورت گرفته و سطح قابل قبولی از خدمات انجام شده است، تصریح کرد: ولی اقدامات انجام شده از ایده آل و متوسط کشوری پایین تر بوده،‌ البته در مجموع بعد از اجرای طرح تحول سلامت حرکت های خوبی برای تامین زیرساخت ها در استان های مرزی صورت گرفته است.
نماینده مردم ایرانشهر،سرباز،دلگان،فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس یکی دیگر از مشکلات بهداشتی و سلامت مردم مرزنشین را وجود بیماری های واگیر دار عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی کشورهای همسایه مانند افغانستان و پاکستان برای جلوگیری از ورود و انتقال بیماری های واگیردار اقدام جدی انجام نمی دهند و برنامه منسجمی ندارند؛این درحالی است که استان های مرزی کشور خط مقدم مقابله با بیماری های واگیر دار به کشور است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان از سیاستگذاران عرصه بهداشت و درمان خواست برای بهبود هرچه بیشتر سلامت مرزنشینان اقدامات مناسب تری را انجام دهند.
 
پایان پیام/


کد مطلب: 428416

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428416/استانهای-مرزی-خط-مقدم-مبارزه-بیماری-های-واگیر-گسترش-سکونت-غیررسمی-سلامت-جامعه-خطر-انداخته

استال پرس
  https://www.estalpress.ir