مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

جایگاه خوب آموزش و پروزش سربازی در کشور/دانش آموزان شهرستان به رتبه300کنکور سراسری دست یافتند

18 مرداد 1396 ساعت 19:35

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان مناطق مختلف این استان در آزمون سراسری امسال حدود 160 رتبه زیر هزار بدست آوردند.


علیرضا نخعی  در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: بر اساس نتایج اولیه آزمون سراسری، امسال شاهد درخشش دانش آموزان استان بودیم به این معنی که این استان در رتبه های زیر هزار که یکی از شاخص های مهم برای ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش محسوب می شود تاکنون حدود 160 رتبه را از آن خود کرده که به یقین این تعداد به بالای 200 رتبه خواهد رسید.
وی ادامه داد: نکته جالب اینکه رتبه های زیر هزار امسال آزمون سراسری سیستان و بلوچستان را مناطقی از استان بدست آوردند که تاکنون رتبه کمتر از پنج هزار را نداشتند.
وی افزود: شهرستان سرباز از جمله مناطقی از استان است که از نظر شاخص توسعه یافتگی در سطح پایینی قرار دارد اما با این وجود 2 رتبه زیر هزار و یک رتبه 400 و 300 آزمون سراسری امسال از این شهرستان گزارش شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کسب این موفقیت ها نشان از استعدادهای بالای دانش آموزان استان دارد به گونه ای که در صورت فراهم شدن زمینه، دانش آموزان استان قطعا می توانند مسیر خود را به خوبی پیدا کنند.
نخعی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 95- 96 یکی از اقدامات انجام شده برای ارتقای دانش و آمادگی دانش آموزان استان برگزاری 130 هزار ساعت کلاس رایگان ویژه مناطق دور توسط دبیران استان بدون هیچ چشم داشتی بوده است.
وی افزود: فرهنگیان استان از طریق راه اندازی گروه های جهادی اقدام به برگزاری کلاس های مختلف کمک آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم کردند که این امر تاثیر خود را در سالهای آینده می گذارد زیرا کلاس های آنان تنها مختص پیش دانشگاهی نبوده بلکه برای سطوح مختلف بوده است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 428447

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428447/جایگاه-خوب-آموزش-پروزش-سربازی-کشور-دانش-آموزان-شهرستان-رتبه300کنکور-سراسری-دست-یافتند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir