گزارش پاپایا از تابلوهای ماندگار عشق و ایمان؛

آزادگان، آینه هایی تمام نما از استقامت و ایمان/فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود

26 مرداد 1396 ساعت 12:23

آزادگان تندیس های زنده ای از استقامت و پایمردی یک ملت و مردانى از قبیله عشق و ایمان هستند که با قدرت ایمان و اراده های پولادین قلب جهانیان را به اسارت گرفتند.


به گزارش پاپایا، بیست و هفت سال پیش در چنین روزی یعنی درست در تاریخ 26 مرداد سال 1369، نخستین گروه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند، روزی که صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران، پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.
نخستین گروه اسرای ایرانی یک هزار نفر بودند در حالی عصر چنین روزی (26 مرداد) از طریق مرز خسروی و با استقبال گرم همرزمان و اقشار مختلف مردم وارد کشورمان شدند تا اولین گام مبادله اسرا میان دو کشور ایران و عراق که هشت سال با هم جنگیده بودند، برداشته شود.
در این روز اشک ها و لبخندها با هم عجین شده بود تا انتظار یعقوبیان را به وصال یوسف ها پیوند دهند و در این میان چه دیدنی بود سجده شکری که آزدگان با ورود به کشور بر خاک میهن در مرز خسروی به جای آوردند و چه زیبا بود تجسم حضور فرزندان وطن در آغوش سرزمینی که غیرتش آوازه جهان و جهانیان شده بود.
 

 
آزادگان تابلوهای ماندگار از عشق و ایمان هستند
در همین رابطه رئیس دانشگاه پیام نور راسک در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، سالروز ورود آزادگان به کشور را نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی دانست و گفت: آزادگان و خانواده های صبور آنان سرمایه های انقلاب و  آزادگان تابلوهای ماندگار از عشق و ایمان هستند که با وجود سالها اسارت و نابودی بخش مهمی از زندگیشان زیر شکنجه های رژیم بعث عراق، با بازگشتی غرور آفرین به ملت درس ایستادگی و ایثار دادند و ثابت کردند که فرزندان روح الله هیچ گاه دست از آرمان های والای انقلاب اسلامی نخواهند کشید.
محمود محمدی افزود: آرامش، آسایش، عزت و سربلندی که امروز در کشور حاکم است و ایران را به جزیره ثبات در دریای جنگ و آتش تبدیل کرده مرهون ایثار و فداکاری دلاورمردانی است که با تکیه بر قدرت ایمان و گوش فرا دادن به فرمایشات رهبر فرزانه خود، جانشان را در طبق اخلاص نهادند و با جانفشانی ایران اسلامی را از توطئه دشمنان شیطان صفت و استکبار جهانی محافظت کردند.
وی با تاکید بر اینکه افتخار آفرینی آزادگان در جهان بی مانند است، بیان کرد: جوانان امروز جامعه باید با درس گرفتن از زندگی پر از ایثار آزادگان، راه درست را از اشتباه تشخیص داده و همچون آن عزیزان  برای انقلاب اسلامی ایران افتخار آفرینی کنند.
محمدی در پایان شناخت نسل سوم و چهارم انقلاب از دوران مقدس، آزادگان و ایثارگران را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد:  امروزه وظیفه همه مسئولین و خانواده هاست تا جوانان و نوجوانان جامعه را با راه شهدا، ایثارگران و آزادگان آشنا کرده و از ایثار و گذشت خانواده های این عزیزان به درستی تقدیر کنند.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 428459

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428459/آزادگان-آینه-هایی-تمام-نما-استقامت-ایمان-فرهنگ-ایثار-شهادت-باید-جامعه-نهادینه-شود

استال پرس
  https://www.estalpress.ir