در گفت و گو با علمای اهل سنت عنوان شد:

خون شیعه و سنی برای حفظ وحدت در هم آمیخت/مردم برای شناسایی مهاجمان همکاری کنند

1 شهريور 1396 ساعت 0:08

علمای اهل سنت شهرستان سرباز با محکوم کردن حمله افراد مسلح به بخشداری پیشین، از مردم و سران طوایف منطقه برای دستگیری و پیدا کردن مهاجمان و عاملان شهادت دو تن از هم میهنانمان درخواست کمک کردند.


مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، ضمن محکوم کردن حمله افراد مسلح به بخشداری پیشین و به شهادت رساندن دو تن از هم میهنانمان، اظهار داشت: این اقدام نهایت پیروی از کفر و آموزشهای استکباری است چراکه هیچ مسلمانی اینگونه مردم بیگناه را به شهادت نمی رساند.
وی افزود: حمله به یک محل عمومی و به شهادت رساندن مردم بیگناه در هیچ دین و آیینی پسندیده نیست.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه خون شهدا دامان اشرار و منافقان را خواهد گرفت، بیان کرد: بی شک خون پاک شهدای این حادثه خونین دامان این جنایت کاران را خواهد گرفت و به یاری خدا خیلی زود عوامل این حمله به دست توانمند سربازان گمنام امام زمان و نیروی انتظامی گرفتار خواهند شد.
وی ادامه داد: برخی خود فروختگان داخلی و عروسک های خیمه شب بازی غربی خیال میکنند که با این گونه اقدامات میتوانند منطقه را ناامن نشان داده و از آب گل آلود ماهی بگیرند اما نمیدانند که این مردم در حساس ترین لحظه ها دوش به دوش هم به میدان خواهند آمد.
وی با اشاره به این مطلب که تروریست ها به دنبال ناامن کردن منطقه هستند، تصریح کرد: درست در روزهایی که 15کبوتر خونین بال دفاع مقدس به استان سیستان و بلوچستان سر زده و قرار است تا ابد میهمان این مردم باشند، شهادت این دو عزیز در بخشداری پیشین نه تنها منطقه را نا امن نخواهد کرد بلکه موجب استحکام وحدت این ملت می شود.
 
خون بیگناه شیعه و سنی برای حفظ وحدت و امنیت به زمین ریخته شد
مولوی راشد آسکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: صبح دیروز بار دیگر خون شیعه و سنی درهم آمیخت تا به جهانیان ثابت کند که نمیتوانند با تفرقه افکنی باعث جدایی مذاهب اسلامی از هم شوند.
وی افزود: حمله افراد مسلح به بخشداری پیشین به واقع یک اقدام غیرقابل بخشش است که تنها میتواند از خودفروختگان و نوکران استکبار انتظار انجام آن را داشت.
امام جمعه اهل سنت حبیبیه سرباز با تاکید بر اینکه حمله به افراد بیگناه و به شهادت رساندن آنان در نظر شیعه و سنی حرام و غیرقابل بخشش است، بیان کرد: در حالی صبح دیروز خون بیگناه شیعه و سنی در کنار هم برای حفظ وحدت و امنیت مردم به زمین ریخته شد که دشمنان در خیال خام خود به دنبال تفرقه افکنی بودند.
وی ادامه داد: حمله کوری که به عقیده خود فروختگان باید زمینه ساز تفرقه میشد با درآمیختگی خون شیعه و سنی در کنار هم موجب استحکام وحدت مردم منطقه شد.
آسکانی در پایان با دعوت از عموم مردم و سران طوایف برای پیداکردن مهاجمان به بخشداری پیشین، تصریح کرد: همه باید برای پیدا کردن این مهاجمان همکاری کنند تا هرچه زودتر آنان به سزای عمل خود رسیده و دیگر کسی جرات نکند چنین اقدام ننگینی را در منطقه انجام دهد.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 428511

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428511/خون-شیعه-سنی-حفظ-وحدت-هم-آمیخت-مردم-شناسایی-مهاجمان-همکاری-کنند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir