رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی نیکشهر:

ترویج صنایع دستی گامی برای رونق اقتصاد مقاومتی/اشتغالزایی برای۲۰۰هنرمند بلوچ

7 شهريور 1396 ساعت 10:48

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: عرضه مستقیم صنایع دستی سیستان و بلوچستان و ترویج تولید این آثار دست زنان و مردان هنرمند استان گامی بزرگ برای رونق اقتصاد مقاومتی است.


خیرالنسا امیری در گفت‌وگو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به آغاز عملیات ساخت بازارچه دائم صنایع دستی تنگه سرحه، اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین شهرستانی، بازارچه دائم صنایع دستی تنگه سرحه نیکشهرکلنگ زنی شد.
وی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای این طرح بزرگ، افزود: برای ساخت این پروژه اعتباری بالغ بر یک میلیارد و500میلیون ریال از محل اعتبارات استانی سال ۹۵ و مبلغ ۳ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات سال 96 برای راه اندازی این بازارچه در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر بیان کرد: با احداث این بازارچه دائم صنایع دستی برای ۲۰۰ نفر از اهالی منطقه به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه احداث این بازارچه میتواند موجب رونق کسب و کار بومی در منطقه شود، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این بازارچه تولید، بازاریابی و ایجاد اشتغال برای صنعتگران شهرستانهای نیکشهر، فنوج و قصرقند است تا محصولات تولیدی خود را به صورت مستقیم روانه بازار مصرف کنند.
امیری در پایان با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان میتواند قطب تولید و عرضه صنایع دستی کشور باشد، تصریح کرد: به واقع در هر خانواده سیستانی و بلوچ یک نفر آشنا به صنایع دستی وجود دارد که ساخت چنین بازارچه های میتواند زمینه ساز عرضه ساده و مستقیم تولیدات دستی هنرمندان استان، ایجاد کسب و کارهای خانگی و رونق اقتصاد مقاومتی در منطقه باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428527

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428527/ترویج-صنایع-دستی-گامی-رونق-اقتصاد-مقاومتی-اشتغالزایی-برای۲۰۰هنرمند-بلوچ

استال پرس
  https://www.estalpress.ir