ﻧﺠﻮﺍ ﻭ ﺯﻣﺰﻣﻪ حسینی، زمینه ساز پرورش انسان عاشورائی/دعای عرفه آغازی برای قربانی نفس و بندگی است

9 شهريور 1396 ساعت 17:25

امام جمعه موقت شهرستان سرباز گفت: دعای عرفه آغازی برای قربانی نفس و بندگی است که بر اساس آن امام حسین(ع) توانست حماسه ای مثل کربلا و روز عاشورا را خلق کند.


به گزارش پاپایا، مراسم پرفیض دعای عرفه ظهر امروز همزمان با فرارسیدن نهم ذی‌الحجه روز عرفه «روز نیایش» با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار در شهرستان سرباز در محل در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) راسک برگزار شد.
محبان و عاشقان اهل‌بیت(ع) در این مراسم ضمن قرائت دعای پرفیض عرفه با خداوند متعال مناجات‌ کرده و از پروردگار خود عفو و بخشش از گناهان را خواستار شدند و برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت مهدی موعود(عج) در این روز بزرگ دعا کردند.
در این مراسم دعای پرفیض عرفه و زیارت حضرت امام حسین(ع) در روز عرفه از سوی مداحان اهل‌بیت(ع) قرائت شد.
همچنین پس از اتمام دعای پرفیض عرفه مراسم سینه زنی، مداحی و عزاداری هم از سوی مداحان اهل‌بیت(ع) با حضور گسترده مردم راسک برگزار شد.
 
دعاي عرفه کلید خداشناسي برای مؤمنان است
در حاشیه این مراسم معنوی حجت الاسلام بامری در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه دعای عرفه سرشار از مفاهیم خاص بندگی است، اظهار داشت: مضمون دعای پرفیض عرفه اعتراف به جایگاه والای پروردگار جهانیان و اقرار به جایگاه انسان در عالم هستی، و همچنین شکرگزاری و  سپاس برای نعمت‌های فراوان خداوند بر بندگان، یادآوری پستی بلندی های زندگی و آزمایش های پروردگار، تلاش برای جلب رضای الهی و در یک کلام درس بندگی است.
امام جمعه موقت شهرستان سرباز با اشاره به روایتی در زمینه اهمیت روز عرفه بیان کرد: در روایتی نقل شده که شخصی در روز عرفه برای رفع نیاز دست به سوی بندگان دراز کرده بود، امام سجاد(ع) با دیدن این شخص فرمودند "عرفه روزی است که انسان باید نیاز و حاجت خود را به درگاه الهی ببرد و از عرضه نیاز به بندگان بپرهیزد".
وی با اشاره به خواسته امام حسین(ع) در دعای عرفه و تاکید بر لزوم توجه به مفاهیم والای این دعا، تصریح کرد: خواسته سید الشهدا(ع) دولتی کاملا الهی است که به واقع در دوران ظهور امام زمان(عج) محقق می‌شود و ما نیز با خواندن این دعا و عمل به مفاهیم معنوی آن در واقع زمینه ساز تحقق این دولت الهی و ظهور قائم آل محمد(عج) می شویم.
 
انتهای پیام/

 


کد مطلب: 428537

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428537/ﻧﺠﻮﺍ-ﻭ-ﺯﻣﺰﻣﻪ-حسینی-زمینه-ساز-پرورش-انسان-عاشورائی-دعای-عرفه-آغازی-قربانی-نفس-بندگی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir