مدیر جهاد کشاورزی سرباز:

خرید تضمینی خرمای سرباز/سردخانه های تعاونی روستایی در خدمت کشاورزان منطقه است

11 شهريور 1396 ساعت 18:08

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرباز گفت: سردخانه های تعاونی روستایی آماده خدمت رسانی به کشاورزان و دریافت محصول خرمای آنان است.


سعید نارویی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: شهرستان سرباز یکی از مناطق خرما خیز استان سیستان و بلوچستان  است به گونه ای که از 5 هزار هکتار باغات نخل شهرستان بیش از 4 هزار و300 هکتار آن بارور بوده و محصول می دهد.
وی افزود: با توجه به طبیعت خاص این منطقه از کشورمان کار برداشت خرمای درجه یک شهرستان سرباز از نوع مضافتی از تیرماه آغاز شد و تا نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی سرباز  با اشاره به شرایط خرید تضمینی خرمای کشاورزان، بیان کرد: یکی از اقدامات خوب برای کوتاه کردن دست واسطه ها خرید تضمینی محصولات کشاورزی است که این مهم در مورد خرما به این گونه است که 80  درصد از پول خرید تضمینی خرمای کشاورزان سرباز در هنگام تحویل محصول به آنان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: محصول خرمای شهرستان سرباز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که قسمتی از آن به دیگر نقاط کشور و حتی به افغانستان و پاکستان صادر می‌شود.
نارویی با تاکید بر اینکه درب سردخانه های اداره تعاونی روستایی به روی محصولات کشاورزان سربازی باز است، خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز می توانند برای نگه‌داری محصول خرمای خود تا زمان فروش و برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش کیفیت محصول نهایی، خرمای خود را به سردخانه اداره تعاونی روستایی منطقه تحویل دهند.
وی با اشاره به شرایط نگهداری محصولات کشاورزان در سردخانه، اذعان داشت: پس از تحویل خرما به سردخانه های اداره تعاون روستایی، در صورت فروش محصول در مدت قرارداد، کشاورزان هزینه سردخانه و پیش پرداخت را به تعاونی روستایی منطقه بر می‌گردانند و در غیر این صورت محصول آن ها به قیمت تعیین شده روز توسط شورای اقتصاد اداره تعاونی منطقه خریداری شده و پول آن به کشاورز پرداخت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سرباز در پایان تصریح کرد: هدف جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی کمک به فروش محصولات کشاورزی با بیشترین سود برای کشاورزان و کوتاه کردن دست واسطه هاست تا علاوه بر کنترل قیمت ها در همه ایام سال سود بیشتر برای کشاورزان و قیمت کمتر محصول تمام شده برای مصرف کنندگان در کنار هم محقق شود.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 428543

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428543/خرید-تضمینی-خرمای-سرباز-سردخانه-های-تعاونی-روستایی-خدمت-کشاورزان-منطقه

استال پرس
  https://www.estalpress.ir