امام جمعه اهل سنت مینان سرباز:

مؤمن آینه ی مؤمن/امر به معروف احیا کننده سایر واجبات دینی است

2 مهر 1396 ساعت 5:00

امام جمعه اهل سنت مینان سرباز گفت: بی‌تفاوتی در برابر ارزش‌ها آسیبی است که باعث می‌شود دین از انسان گرفته شود.


مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن محرم و شهادت سیدوسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امام حسین(ع) شهید امربه معروف و نهی ازمنکر بودند که باهدف زنده نگاه داشتن این فریضه دینی قیام کرده ودربرابر ظلم وستم حاکمان زمانه ایستادگی کردند.
وی افزود: اهمیت امربه معروف و نهی از منکر تاجایی است که نوه پیامبر مکرم اسلام و جگرگوشه آن حضرت با تمامی خانواده،اهل بیت و اصحاب خود به پیشواز شهادت رفتند تا این فریضه ارزشمند اسلامی تا ابد زنده بماند.
امام جمعه اهل سنت مینان سرباز با اشاره به نگاه ویژه اسلام نسبت به امربه معروف و نهی ازمنکر، بیان کرد: درواقع امربه معروف و نهی ازمنکر مسلمان واقعی را از کفار و مسلمان نماها جدا میکند چراکه به فرموده نبی مکرم اسلام(ص)مومن آینه برادر دینی خود است و باید عیب و مشکلاتش را به او گوشزد کند.
وی ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر قوانین خاصی دارد که باید کاملا رعایت شود اما بهانه گیری برای اینکه موقعیت و شرایط آن وجود ندارد اصلا قابل بخشش نیست.
رسولی زاده در پایان با تاکید بر اینکه توجه به امربه معروف و نهی ازمنکر باید درجامعه نهادینه شود، تصریح کرد: در جامعه ای که برادر مومن خود را مسئول گناهان و اشتباهات برادر مسلمان خود نداند گناه افزایش یافته و پایه های دین فرو میریزد پس لازم است تا همه مسلمین به این فریضه توجه ویژه ای داشته باشند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 428592

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428592/مؤمن-آینه-ی-امر-معروف-احیا-کننده-سایر-واجبات-دینی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir