در نشصت صمیمی با امام جمعه اهل سنت پیشین عنوان شد؛

وحدت اقوام در جنوب شرق بهترین الگو برای دیگر مناطق کشور/صمیمیت میان مذاهب خارچشم دشمنان است

10 آبان 1396 ساعت 0:12

جانشین فرماندهی سپاه شهرستان سرباز گفت: زندگی شیرین همراه با حفظ حرمت، آداب، رسوم و اعتقادات اهل سنت و تشیع در سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین افتخارات ساکنان این استان مرزی و محروم است.


به پزارش پاپایا، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، جمعی از مسئولان و دانش آموزان بسیجی شهرستان سرباز با مولوی نظام الدین روانبد امام جمعه اهل سنت پیشین دیدار و گفت و گو کردند.
سرهنگ نادر شهرکی در این نشست صمیمی با تاکید بر اینکه شیعه و سنی همواره با وحدت و برادری در ایران زندگی کرده اند، اظهار کرد: وحدت و برادری شیعه و سنی همان چیزی است که استکبار جهانی از آن وحشت داشته و آن را مایه شکست و نابودی خود میداند.
وی افزود: زندگی شیرین همراه با حفظ حرمت، آداب، رسوم و اعتقادات اهل سنت و تشیع در سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین افتخارات ساکنان این استان مرزی و محروم است به گونه ای که وحدت حاکم در این منطقه می‌تواند الگوی خوبی برای همه مردم کشور باشد.
جانشین فرماندهی سپاه شهرستان سرباز با اشاره به اتفاقات اخیر در کشورهای همسایه و انفجارات تروریستی در افغانستان و عراق، بیان کرد: اتفاقات چند سال اخیر در منطقه خاورمیانه نشان دهنده این حقیقت است که دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) با تمام قوا پای کار آمده و به دنبال ضربه زدن به این دین الهی هستند که ایجاد تفرقه و دودستگی در میان اقوام و مذاهب اسلامی بهترین گزینه برای آنان است.
وی ادامه داد: امروز باید بیش از گذشته تمامی اقوام و مذاهب اسلامی تلاش کنند تا وحدت ، همدلی و همزبانی خود را حفظ کرده و در برابر هر تفرقه افکنی داخلی و خارجی روی این موضوع مهم پافشاری کنند که ما دارای قرآن ، قبله و پیامبر یکسان بوده و مشترکات ما در اصول دین بسیار فراتر از برخی موضوعات است.
شهرکی با اشاره به اینکه ملت شریف ایران همواره در سایه ولی امر مسلمین جهان با وحدت و صمیمیت خود نقشه های استکبار جهانی را نقش بر آب کرده اند، تصریح کرد: بی شک ملت ایران از هر قوم، دین و مذهبی که باشند از دوستداران رهبر معظم انقلاب بوده و از دیدگاه های مقام معظم رهبری حتی به اندازه یک بند انگشت عبور نخواهند کرد و این خود به تنهایی میتواند نجات بخش این کشور و انقلاب باشد.
 
استکبار جهانی به دنبال ایجاد شکاف و دودستگی در میان امت اسلامی است
در ادامه این دیدار مولوی نظام الدین روانبد، با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و تاکید بر لزوم حفظ وحدت و برادری در جامعه، گفت: شیرین ترین حس وحدت و برادری اقوام و مذاهب اسلامی زمانی است که با یک موجب عظیم در برابر استکبار ایستادگی کرده و همانند انگشتان دست در کنار هم جمع شده و مشتی محکم برای نابودی دشمنان را تشکیل می دهند.
وی افزود: چیزی که برای همه مذاهب اسلامی روشن و آشکار بوده این حقیقت شیرین است که در دین اسلام نژاد ، قوم و زبان هیچ اهمیتی ندارد و به گفته کلام خدا، تنها چیزی که در پیشگاه خدا اهمیت دارد داشتن تقوای الهی و عدالت است.
امام جمعه اهل سنت پیشین با اشاره به برخی از شیطنت های دشمنان انقلاب اسلامی ایران در خارج از مرزها، خاطرنشان کرد : چیزی که این روزها باعث تاسف ماست حضور برخی افراد خودفروخته در شبکه های ماهواره ای و ترویج تفکر وهابیت و تکفیری است اما به لطف خدا ملت ایران با بصیرت و آگاهی خوبی که نسبت به مسائل سیاسی و دینی دارند به سخنان این مزدوران استکبارجهانی توجه نکرده و همواره به مسلمان و ایرانی بودن خود افتخار می کنند.
وی در پایان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و برادری در میان همه اقوام و دعوت از عموم مردم برای شرکت پرشور در راهپیمایی ضد استکباری 13آبان، تصریح کرد: اتحاد و انسجام بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سرباز زبانزد خاص و عام بوده و همیشه این اتحاد و برادری میان اقوام و مذاهب مختلف اسلامی موجب ناامیدی و یاس دشمنان اسلام شده است، همانگونه ای که در حادثه تروریستی پیشین، خون شهدای وحدت از شیعه و اهل سنت در کنار هم ریخته شد تا گواهی برای وحدت ابدی این ملت باشد.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 428667

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428667/وحدت-اقوام-جنوب-شرق-بهترین-الگو-دیگر-مناطق-کشور-صمیمیت-میان-مذاهب-خارچشم-دشمنان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir