مرمت و بازسازی قلعه تاریخی سرباز+تصاویر

2 آذر 1396 ساعت 13:11

ناظر فنی طرح مرمت قلعه سرباز کلات گفت: عملیات مرمت و بازسازی شرقی قلعه تاریخی سرباز وارد فاز چهارم خود شد.


به گزارش پاپایا، شهرستان سرباز یکی از قدیمی ترین مناطق بلوچستان و مقر تمدن های بزرگی در ادوار مختلف بوده است.
این شهرستان به دلیل برخورداری از زیبایی های طبیعی، بکر و دست نخورده دارای توانمندی های ویژه ای در بخش گردشگری است، وجود دره‌ها‌، نگاره‌ها‌، آبشارها و ده‌ها جاذبه تاریخی‌، طبیعی و جانوری بی‌نظیر و منحصر به فرد‌، آن را به منطقه ای‌ خاص برای گردشگری تبدیل کرده ‌که همه ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از اقصی نقاط کشور است.
 قلعه سرباز یکی از نقاط دیدنی این شهرستان و از قلعه‌های معروف منطقه بلوچستان بوده که در دوره اسلامی توسط حاکمان محلی ساخته شده است، این قلعه یکی از قلعه‌های مهم استان و مرکز حکمرانی در گذشته بوده و بر دیگر قلعه‌های منطقه تسلط داشته است، تزئینات بکار رفته در این قطعه بیشتر بومی و به شکل‌ها و طرح‌های متنوعی می باشد که در حال حاضر بر اثر عوامل طبیعی برخی نقاط آن تخریب شده که برای بازسازی آن در چندسال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.
در همین رابطه ناظر فنی طرح مرمت قلعه سرباز کلات در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره اقدامات انجام شده در این طرح، اظهار داشت: هم اکنون مرحله چهارم ضلع شرقی قلعه ، شامل استحکام بخشی و احداث دو اتاق شاه نشین در بالای آن آغاز شد.
نوری با بیان اینکه 3 فاز از بازسازی این قلعه در طی 3 سال گذشته انجام شد ، افزود: برای اجرای فاز چهارم  این طرح تاکنون مبلغی بالغ بر 700 میلیون ریال اختصاص یافته است.
 

 

 

 

 
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 428754

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/428754/مرمت-بازسازی-قلعه-تاریخی-سرباز-تصاویر

استال پرس
  https://www.estalpress.ir