حجت الاسلام بامری;

آل سعود با اعدام شیخ نمر زمینه فروپاشی حکومتش را فراهم می کند

13 آذر 1394 ساعت 21:51

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز گفت: حکم اعدام شیخ نمر نشانه ضعف رژیم آل سعود است و عربستان با اعدام شیخ نمر منشا فروپاشی حکومت سعودی ها را فراهم می کند.


به گزارش خبرنگار پاپایا، حجت الاسلام بامری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز در واکنش به تائید حکم اعدام شیخ نمر توسط پادشاه عربستان، اظهارداشت: اگر سعودی ها چنین جرمی را مرتکب شوند قطعا این اقدام در داخل و خارج از کشور بازتاب منفی خواهد داشت.
وی اذعان داشت: شیخ نمر یکی از روحانیون مبارز است که در راه نجات مردم عربستان و ظلم‌ستیزی در این کشور روشنگری کرده است و مردم استان‌های مختلف عربستان از ایشان حمایت می کنند.
حجت الاسلام بامری افزود: شیخ نمر هیچ گونه عملی که موجب مجازات اعدام شود انجام نداده و فقط برای دفاع از آزادی و حقوق مردم عربستان سخنرانی و روشنگری کرده است.
وی اعدام شیخ نمر را موجب تحرک به جوشش آمدن جامعه شیعی عربستان و اهل تسنن که وابسته به آل سعود نیستند، دانست و گفت: پیام دیگر اعدام شیخ نمر، منسجم شدن شیعیان و  اهل سنت در سراسر کشورهای خلیج فارس و جهان اسلام است.
 بامری با اشاره به اینکه تایید حکم اعدام شیخ نمر بی ارتباط با حضور عربستان در یمن و آتش افروزی در این کشور نیست، یادآور شد: با اجرای این حکم عربستان درصدد است تا روح عالم تشیع را جریحه دار کند.
وی اظهار داشت:حاکمان قبلی عربستان به راحتی ریسک نمی‌کردند، اما امروز ناپختگی را در رفتار حاکمان سعودی شاهد هستیم که این رفتارها نشان از، ازهم‌پاشیدگی و ازهم‌گسستگی نظام مدیریتی عربستان دارد و تعارض‌ها و تضادها در حاکمیت این کشور نمایان است.


کد مطلب: 422306

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422306/آل-سعود-اعدام-شیخ-نمر-زمینه-فروپاشی-حکومتش-فراهم-می-کند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir