مخبر دزفولی:

صندوق جایزه مصطفی(ص) راهی برای رسیدن به استقلال علمی است

10 دی 1394 ساعت 10:06

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: صندوق جایزه مصطفی(ص) راهی برای رسیدن به استقلال علمی است.


به گزارش پاپایا به نقل ازخبرگزاری تسنیم، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) و بنیان‌گذاری این جایزه بر وقف علمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد بنیان این جایزه بر وقف علمی هدف بزرگی است که محقق شده و متناسب با آن باید از همه امکانات بهره گرفته شود. وقف در کشور ما سابقه‌ای دیرینه دارد و از آداب و سنت‌های دین اسلام است. مردم در سال‌های گذشته همواره اگر امکانی بوده، وقف را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی افزود: سنت وقف در ایران جریان حسنه و سازنده‌ای است. اگر این سنت در خدمت علم و فناوری و جایزه مصطفی(ص) که به نام پیامبر اکرم مزین است، قرار بگیرد، اهمیت و ارزش آن دو چندان می‌شود. در اسلام الگوها و اخلاقیات بسیاری برای ارتقای جایگاه وقف وجود دارد. جای خالی وقف علمی پیش از این در کشور بسیار احساس می‌شد و دامنه وقف آن باید به حوزه فناوری هم برسد.
مخبر دزفولی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش تعداد واقفان صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: در جلسه گذشته مجمع عمومی فرهنگستان‌های علوم و علوم پزشکی، اعضای این دو مرکز برای مشارکت در صندوق وقف جایزه مصطفی(ص) اعلام آمادگی کردند و من امیدوارم دامنه آن از مرزهای کشور هم عبور کند و سایر مجامع علمی در سایر کشورهای اسلامی و کشورهای جهان که امکانات قابل قبولی دارند، به تدریج به این حرکت سازنده فرهنگی، اخلاقی، دینی و علمی بپیوندند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که صندوق جایزه مصطفی(ص) راهی برای رسیدن به استقلال علمی است، اضافه کرد: ما باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای رسیدن به استقلال علمی استفاده کنیم. لازمه تحقق این هدف فقط و فقط وقف نیست. بلکه باید از کمک افراد حقیقی و حقوقی و دولت های اسلامی بهره ببریم و این کمک‌های دولتی به معنای از بین رفتن استقلال نیست، بلکه پیشرفت علمی از این مسیر زودتر و بهتر محقق می‌شود و نقصان‌ها و کمبودهای علمی و فنی راحت‌تر برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 422633

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422633/صندوق-جایزه-مصطفی-ص-راهی-رسیدن-استقلال-علمی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir