۰
مخبر دزفولی:

صندوق جایزه مصطفی(ص) راهی برای رسیدن به استقلال علمی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: صندوق جایزه مصطفی(ص) راهی برای رسیدن به استقلال علمی است.
صندوق جایزه مصطفی(ص) راهی برای رسیدن به استقلال علمی است
صندوق جایزه مصطفی(ص) راهی برای رسیدن به استقلال علمی است
به گزارش پاپایا به نقل ازخبرگزاری تسنیم، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) و بنیان‌گذاری این جایزه بر وقف علمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد بنیان این جایزه بر وقف علمی هدف بزرگی است که محقق شده و متناسب با آن باید از همه امکانات بهره گرفته شود. وقف در کشور ما سابقه‌ای دیرینه دارد و از آداب و سنت‌های دین اسلام است. مردم در سال‌های گذشته همواره اگر امکانی بوده، وقف را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی افزود: سنت وقف در ایران جریان حسنه و سازنده‌ای است. اگر این سنت در خدمت علم و فناوری و جایزه مصطفی(ص) که به نام پیامبر اکرم مزین است، قرار بگیرد، اهمیت و ارزش آن دو چندان می‌شود. در اسلام الگوها و اخلاقیات بسیاری برای ارتقای جایگاه وقف وجود دارد. جای خالی وقف علمی پیش از این در کشور بسیار احساس می‌شد و دامنه وقف آن باید به حوزه فناوری هم برسد.
مخبر دزفولی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش تعداد واقفان صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: در جلسه گذشته مجمع عمومی فرهنگستان‌های علوم و علوم پزشکی، اعضای این دو مرکز برای مشارکت در صندوق وقف جایزه مصطفی(ص) اعلام آمادگی کردند و من امیدوارم دامنه آن از مرزهای کشور هم عبور کند و سایر مجامع علمی در سایر کشورهای اسلامی و کشورهای جهان که امکانات قابل قبولی دارند، به تدریج به این حرکت سازنده فرهنگی، اخلاقی، دینی و علمی بپیوندند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که صندوق جایزه مصطفی(ص) راهی برای رسیدن به استقلال علمی است، اضافه کرد: ما باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای رسیدن به استقلال علمی استفاده کنیم. لازمه تحقق این هدف فقط و فقط وقف نیست. بلکه باید از کمک افراد حقیقی و حقوقی و دولت های اسلامی بهره ببریم و این کمک‌های دولتی به معنای از بین رفتن استقلال نیست، بلکه پیشرفت علمی از این مسیر زودتر و بهتر محقق می‌شود و نقصان‌ها و کمبودهای علمی و فنی راحت‌تر برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 422633