فرماندار شهرستان سرباز:

عینیت‌بخشیدن به آرمان‌های انقلاب؛ هدف اساسی تأسیس جهاد دانشگاهی

16 مرداد 1395 ساعت 2:26

فرماندار شهرستان سرباز گفت: عمده‌ترین هدف جهاد دانشگاهی عینیت بخشیدن به آرمانهای انقلاب درسطح مراکز آموزش عالی است.


به گزارش پاپایا، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فضای جامعه در بسیاری از نقاط از فرهنگ طاغوتی پاک نشده بود و مظاهر آن در جای جای مراکز علمی و آموزشی به چشم می‌‏خورد، به گونه ای که عوامل فعال وابسته به خاندان پهلوی در دانشگاه‏‌ها مانع اشاعه فرهنگ اسلامی بودند و این موضوع باعث شد تا دانشجویان خط امام در برابر این مسأله به مقابله برخاسته و دانشگاه‏‌ها تعطیل شود.
امام خمینی(ره) نیز این خیزش انقلابی دانشجویان سراسر کشور را تایید کرد و در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ ستاد عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران تأسیس کرد تا با ایجاد این ستاد، فرهنگ منحط غربی از مراکز علمی و فرهنگی کشور زدوده شود.
 
 فرماندار شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان معمار کبیر انقلاب، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1359 با فرمان امام خمینی(ره) و توسط ستاد عالی انقلاب فرهنگی، در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران تاسیس شد.
حمیدالدین یوسفی ادامه داد: تحقق اهداف انقلاب فرهنگی، گسترش گرایشات مذهبی دینی در بین دانشجویان، توسعه فناوری، بهره گیری از نیروهای کارآمد و متخصص داخلی برای کم کردن وابستگی علمی و فرهنگی واستقرار نظام آموزش عالی مبتنی بر باورها و ارزش‌های دینی و ملی کشور در سطح دانشگاه‌ها از جمله اهداف جهاد دانشگاهی است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که می‌تواند یک پیوند منطقی میان فرهنگ آکادمی و عمومی جامعه برقرار کند و با بهبود وضع نقاط قوت وتقویت، بازنگری در امور، می‌توان فرهنگ جهادی را در حوزه دانشگاه‌ها با ارزشهای دینی، منطقه‌ای و محلی برقرار کنیم.
یوسفی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پلی بین دانشگاه و جامعه است، اظهار کرد: عمده ترین هدف جهاد دانشگاهی در حال حاضر، عینیت بخشیدن به آرمان های انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی،  گسترش گرایش دینی و مذهبی در بین دانشجویان و استقرار نظام آموزش عالی مبتنی بر ارزش های اسلامی در سطح دانشگاه هاست.
 
انتهای پیام


کد مطلب: 424045

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424045/عینیت-بخشیدن-آرمان-های-انقلاب-هدف-اساسی-تأسیس-جهاد-دانشگاهی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir