۱
معاون آموزشی مدرسه خدیجه کبری(س);

تلفیق دروس دانش آموزان با ورزش و بازی/ اجرای طرح حیاط پویا در راسک

مراسم افتتاحیه طرح حیاط پویا با حضور مسئولین شهرستان سرباز در مدرسه خدیجه کبری(س) برگزار شد.
طرح حیاط پویا
طرح حیاط پویا
معاون آموزشی مدرسه خدیجه کبری(س) درگفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: اولین بار با دیدن یک عکس از دایره های نرمش، به فکر اجرای این طرح در  مدرسه افتادیم با کمک همکاران دروس دانش آموزان را با ورزش و بازی های جذاب تلفیق کردیم.
آرزو احتشامی تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز دانش آموزان ما ، افزایش وزن آنهاست که علت آن عدم تحرک و ورزش ناکافی است که ما در این طرح با استفاده بهینه از فضاهای خالی مدرسه به منظور افزایش فعالیت بدنی برای ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان در قالب بازی‌های جذاب، زیباسازی فضای مدارس و افزایش شور و نشاط در بین دانش‌آموزان تلاش کردیم تا علاوه براین که تحرک در بین دانش آموزان را افزایش می دهیم برای آنان زمینه های آموزشی را نیز فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با ترسیم نقوش تحرک آفرین در کف حیاط و دیوار مدرسه، زمینه را برای رقابت و بروز توانایی دانش آموزان فراهم کردیم تا این طرح ها دانش آموزان را بی اختیار به انواع بازی ها همچون لي لي، دويدن  هاي مارپيچ، جهيدن، پريدن و ساير اقدامات مشابه برای رقابت با خود و با دوستان فرا بخواند و آنها را به تحرک ترغيب نمايد.
وی با اشاره به طرح های دیگر قابل اجرا در مدارس اظهار داشت: ما با همکاری اولیای دانش آموزان طرح صبحانه سالم برای دانش آموزان را نیز اجرائی کردیم تا این عزیزان هر روز پس از عبور از جاده سلامتی با خوردن صبحانه سالم وارد فضای آموزشی شوند.
احتشامی با تقدیر از مدیر و دیگر مربیان مدرسه خدیجه کبری(س)، بیان داشت: تمامی همکاران مدرسه در اجرای این طرح کمک کردند و بدون هیچ گونه خستگی برای ایجاد محیطی شاد برای دانش آموزان تلاش کردند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این طرح در دیگر مدارس شهرستان نیز اجرا شود تا دیگر دانش آموزان با استعداد این شهرستان از نعمت شادی و محیط آموزشی زیبا محروم نباشند.
کد مطلب: 422917