۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

تمام پروژه‌های اعلام شده تا یک سال آینده باید به اتمام برسد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام پروژه‌های اعلام شده تا یک سال آینده باید به اتمام برسد.
روژه ، آینده ، دولت
روژه ، آینده ، دولت
به گزارش پاپایا، به نقل از میزان: محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برای استان قزوین در قانون بودجه سال جاری، 104 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده که این رقم نسبت به سال گذشته از 36 درصد رشد برخوردار است.
وی افزود: اگر رشد درآمدهای استانی استان قزوین را 18 درصد در نظر گرفته و به اعتبارات جاری این استان در سال 95 که 135 میلیارد تومان است که 20 درصد رشد را به خود اختصاص می‌دهد اضافه کنیم، مجموع اعتبارات جاری و استانی قزوین در سال 95 برابر 250 میلیارد تومان است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در سفر دولت تدبیر و امید به استان قزوین، رئیس جمهور موافقت کردند تا 903 میلیارد تومان یا به عبارتی 3.6 برابر مجموع اعتبارات این استان برای 50 پروژه به این استان اختصاص داده شود که براساس برنامه موظف هستیم 530 میلیارد تومان برای پنج ماه آینده به این استان وارد کنیم.
وی اضافه کرد:‌ این اعتبارات برای استان قزوین می‌تواند در رونق اقتصادی و گردشگری آن مؤثر و مفید باشد.
نوبخت با اشاره به بودجه استان قزوین از سوی دولت تدبیر و امید در سفر دو روزه استانی رئیس جمهور و هیأت  دولت به این استان اضافه کرد:‌ 903 میلیارد تومان به تفکیک برای 5 طرح و پروژه عمرانی، شهری و روستایی بوده و برای بخش کشاورزی هم 8 پروژه است که با اعتبار 196 میلیارد تومان، منابع آب 9 طرح و پروژه 225 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد:‌ میزان 225 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای بخش آب مستقل از اعتبار تضمین سرمایه‌گذاری نزدیک به یک هزار میلیارد تومان برای سد طالقان از سوی دولت است که این سرمایه‌گذاری برای خرید آب از سوی دولت تضمین می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: برای بخش‌های علمی برای 14 طرح 43 میلیارد تومان، بخش بهداشت و درمان با 3 طرح و پروژه اعتبار 33 میلیارد تومان، حمل و نقل و زیرساخت‌های استان قزوین بیش از 309 میلیارد تومان و برای ورزش و جوانان 6 میلیارد و 700 میلیون تومان در سفر به این استان موافقت کرده‌اند.
نوبخت با بیان اینکه تمام طرح‌های سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور به مدت دو سال است، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام پروژه‌های اعلام شده تا یک سال آینده باید به اتمام برسد.
وی خاطرنشان کرد:‌ مواردی که باید اقدام شود، تخصیص اعتبارات صددرصد است که از مسؤلان استان قزوین درخواست داریم تا به صورت جدی این موضوع را دنبال کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل حمایت از طرح‌هایی که دولت به مجلس ارائه می‌دهد تقدیر و تشکر می‌کنیم زیرا بخشی از امکاناتی را که برای بازپرداخت مطالبات گندمکاران، بازنشستگان و پیمانکاران داریم با مساعدت این نمایندگان صورت گرفته است.
نوبخت اضافه کرد: با اقدامات نمایندگان مجلس در حمایت از طرح‌های پیشنهادی دولت به مجلس، با پرداخت 145 میلیارد تومان تمام مطالبات گندمکاران استان قزوین را تسویه کرده و با مساعدت و همکاری‌های می‌توانیم استان قزوین را بیش از پیش توسعه دهیم.
وی عنوان کرد: براساس آخرین آمارهای موجود در سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور، استان قزوین از نظر شاخص توسعه استانی و انسانی در بین 31 استان جایگاه نهم را به خود اختصاص می‌دهد.
کد مطلب: 425265