۹
حجت الاسلام و المسلمین وحید بامری امام جمعه شهرستان نیکشهر:

نهم دی پاسداشت آزمون‌های بزرگ یک ملّت و یک مسئله‌ی اساسی است

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت برای ملت ما در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا امروز آزمون‌ها و درخشش‌ها زیاد بوده است که یکی‌اش روز نهم دی سال ۸۸ بود.
نهم دی پاسداشت آزمون‌های بزرگ یک ملّت و یک مسئله‌ی اساسی است
به گزارش پایگاه خبری استال پرس حجت‌ الاسلام و المسلمین وحید‌ بامری در مراسم نهم دی ماه در مسجد الزهرا نیکشهر بیان کرد: ایّام‌الله روزهای جلوه‌ی ویژه‌ی خدای متعال است گاهی نیّت مردم، همّت مردم، اراده‌ی مردم، یک چنین روزی را می‌آفریند مسئله‌ی نهم دی، پاسداشت آزمون‌های بزرگ یک ملّت، و یک مسئله‌ی اساسی است آزمون‌هایی سر راهِ کشورها و ملّت‌ها قرار میگیرد که در آن آزمون‌ها گاهی خوب می‌درخشند.

وی ادامه داد: برای ملت ما در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا امروز از این آزمون‌ها و درخشش‌ها زیاد بوده است که یکی‌اش روز نهم دی سال ۸۸ بود. یعنی حضور ملّت در عرصه‌ی فضای عمومی و در کف خیابان‌ها توانست یک توطئه‌ی ریشه‌دار و مهم را از بین ببرد امروز مردم در سرتاسر کشور آن روز را، آن حرکت را، آن قیام مردمی را گرامی می‌دارند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین بامری اذعان کرد: هدف‌ دشمن این است که از این استمرار و استقامت جلوگیری کند انواع و اقسام تلاشها را هم دارند میکنند برای همین هدف از هر وسیله‌ای هم که بتوانند استفاده می‌کنند، امروزه هندسه تقابل قدرت‌های استکباری با جمهوری اسلامی در جهت سلب قدرت مادی و معنوی، عزم و اراده ملت ایران است و در مقابل باید این قدرت را حفظ و روز به روز تقویت کرد.

وی افزود: در قضیه‌ی ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمی‌گردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب، یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیمِ بی‌نظیرِ تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد به‌طوری که جای انکار و تردید و تأمل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذاشت، آن روح چه بود؟ روح دیانتِ حاکم بر دلهای مردم بود.

انتهای خبر/
کد مطلب: 428826