۰
امام جمعه موقت راسک;

۱۶ آذر نماد استکبارستیزی دانشجویان ایرانی در طول تاریخ است

امام جمعه موقت راسک گفت: ۱۶آذر نقطه عطف جنبش دانشجویی و نمایانگر روح استکبار ستیز، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی ملت ایران و دانشجویان در طول تاریخ است.
g
g
به گزارش خبرنگار پاپایا،حجت الاسلام بامری امام جمعه موقت راسک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ،عمل به واجبات و ترک محرمات گفت: به تکلیف خود عمل کنید و به تقوا اهمیت دهید که ملاک برتری انسانهاست.
وی با اشاره به ایام شهادت پیامبر اکرم (ص)، امام‌حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بیان کرد: حضرت محمد(ص) برترین پیامبران الهی است.
حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که بهانه ی خلقت هستی پیامبر اکرم (ص) بود، بیان داشت: نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) آئینه ی تمام نمای مهربانی و رحمت پرودگار جهانیان است ،همانگونه که آفریدگار همه زیبایی ها در قرآن کریم ، به تعریف و تحسین حضرت محمد مصطفی(ص) پرداخته و ایشان را مایه ی رحمت برای همه امت ها و دارای خلق عظیم معرفی کرده است.
خطیب جمعه راسک همچنین با اشاره به صبر خاص امام‌حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: ایشان نمونه کامل صبر و بردباری بود و حلم حسنی جزو نکات مشهور تاریخ اسلام است و شهادت این اسوه صبر و حلم در ماه صفر، بیانگر آن است که دشمنان در هر مقطع زمانی و مکانی برای ضربه زدن به دین اسلام، نفوذ می کنند.
وی در خطبه دوم بار دیگر مردم را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: حدود الهی و احکام اسلام را بایدرعایت کنیم و به آنها احترام بگذاریم.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶آذر نقطه عطف جنبش دانشجویی و نمایانگر روح استکبار ستیز، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی ملت ایران و دانشجویان است.
بامری روحیه استکبار ستیزی، ولایت مداری و تلاش برای پیشرفت کشور را از صفات دانشجویان بر شمرد و اضافه کرد: امروز دانشجویان دیندار، عدالت محور و با تقوای ایران اسلامی، فتح کننده قله های علمی جهان هستند.
کد مطلب: 422272