۰

شهادت جوانان اهل سنت در سوریه نشان از وحدت و همدلی میان شیعه وسنی است

امام جمعه اهل سنت سربازگفت: شهادت جوانان شیعه و سنی در دفاع از اسلام در سوریه و عراق نشان از وحدت شیعه و سنی دارد.
ی
ی
به گزارش پاپایا، طی روزهای گذشته سیستان و بلوچستان شاهد ورود و خاکسپاری ۷ تن از شهدای شیعه و سنی استان بوده که برای مبارزه با ظلم به سوریه رفته و در راه دفاع از اسلام ناب محمدی به مقام رفیع شهادت نایل آمدند و در این بین حضور جوانان شیعه و سنی در کنار هم برای مقابله در برابر داعش بار دیگر وحدت و انسجام مردم این استان را زبان زد خاص و عام کرد، در همین راستا خبرنگار ما گفت و گویی با امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز داشته که در ادامه می خوانید.
مولوی اله داد رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: شهادت در راه دفاع از دین اسلام برای همه مسلمانان افتخاری بزرگ است و ما نیز خوشحال هستیم که در دفاع از اسلام ناب محمدی و مبارزه با تکفیری های داعش جوانان اهل سنت هم پیشتاز بوده و تا پای جان از اسلام دفاع می کنند.
 امام جمعه اهل سنت سرباز با بیا اینکه شهادت جوانان شیعه و سنی در دفاع از اسلام در سوریه و عراق نشان دهنده وحدت شیعه و سنی است، ادامه داد:  این وحدت و همدلی پاسخ کوبنده ای است برای تکفیری های داعش و حامیان غربی،عربی آنان تا بدانند مسلمین شیعه و سنی هیچ گاه با هم ستیز نداشته و برای نابودی آنان تاپای جان ایستادگی می کنند.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره اهمیت جهاد با ظالم و دفاع از مظلوم، گفت: حمایت از عدالت و مستضعفان در برابر ظالمان و مستکبران از ماموریت های هر مسلمانی است ویک فرد  مسلمان با چنین نگاهی به دیگران می نگرد و دامنه ماموریت او تنها به مرزهای جغرافیایی محدود نمی شود.
رسولی زاده با بیان اینکه جوانان اهل سنت بصورت داوطلبانه در این مسیر گام نهاده اند، گفت: این جوانان با ایمان قلبی به تکلیف دینی و انسانی خود عمل کردند و کاملا داوطلبانه برای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) و مبارزه با کفر و تکفیری ها داعش  به پا خواستند.
وی با انتقاد از کشورهای عربی گفت: آن‌ها نیز به مانند آمریکا و غربی‌ها در خصوص جنایات داعش سکوت کرده‌اند و این جرم و جنایات را نظاره‌گر هستند که مایه ننگ است، چرا که هر کس ظلم و جنایتی را مشاهده کند و در مقابل آن عملی انجام ندهد دو گناه بزرگ مرتکب شده است که اولی گناه آن عمل و گناه دیگر رضایت به آن جنایت است و این کشورها با سکوت تشویق آمیز خود در مقابل این جنایات به ادامه و گسترش اقدامات ضد بشری داعش کمک می کنند.
 
کد مطلب: 422276