۰
به مناسبت هفته بسیج;

نشست نهضت روشنگری با موضوع ولایت فقیه در راسک برگزار شد

به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج نشست نهضت روشنگری با موضوع ولایت فقیه و حضور مسئولین ، فرمانده سپاه شهرستان سرباز و جمعی از مردم و خانواده شهدا و رزمندگان برگزار شد.
ی
ی
به گزارش خبرنگار پاپایا،سرهنگ حسن رجب پور فرمانده سپاه شهرستان سرباز در همایش نهضت روشنگری در شهر راسک اظهار داشت: در حوزه سخت جنگ تحمیلی و اتفاقات و توطئه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی رخ داد اگر در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد، حکومت آن نابود می‌شد ولی انقلاب اسلامی ایران سربلند از این جنگ بیرون آمد و نیروی مردمی بسیج نقش بسزایی در این پیروزی داشت ، ما در دفاع مقدس از بسیج مستضعفین استفاده لازم را بردیم .
وی ادامه داد:ما در دفاع مقدس از نیرویی استفاده کردیم که در هیچ جای دنیا نمونه ای این چنین از مردم برای دفاع و به دست گرفتن سرنوشت مملکت خود وجود نداشت و تنها نمونه بسیج را می توان در زمان حضرت محمد(ص) یافت و بسیج تنها نیروی برگرفته از دل امت است.
وی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی انتخاب ملت ایران است، افزود: در هیچ جای دنیا نمونه دموکراسی که در ایران رعایت شده است وجود ندارد و ایران تنها کشوری است که همه اقشار آن در هر شهر و روستا برای انتخاب سرنوشت خود رای می دهند.
شعار مرگ بر آمریکا باقی خواهد ماند
رجب پور افزود:بارها شنیده می شود که می گویند چرا همیشه حرف از جنگ و دفاع مقدس می زنید، من به آنها پاسخ می دهم که ما به دنبال جنگ طلبی نیستیم اما باید بدانیم آن کشورهای که در دفاع مقدس  مقابل ما ایستاندن و آن جنایات را مرتکب شدند همین هایی هستند که حالا حرف از مذاکره و دوستی می زنند.
 وی خاطرنشان کرد: ما هرچقدر که به سمت جلوتر حرکت می‌کنیم دشمنی آنها با ما بیشتر می‌شود به همین منظور هر سال باید فرهنگ و دشمن شناسی خود در جامعه را توسعه دهیم و اجازه ندهیم تا کسانی که اعتقاد به این دارند که باید زیر پرچم آمریکا حرکت کرد بر سر کار بیایند.
وی افزود: آن افرادی که جیره خوار غرب هستند و می گویند نباید “شعار مرگ بر امریکا ” گفته شود، باید از خود بپرسند که چه چیز عوض شده است که امریکا برای مذاکره پیش فدم شد آیا غیر از این بود که می خواهند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند؟ همه ملت ایران می دانند که هیچ زمانی اسلام و کفر جمع نمی شود و هیچ گاه خوی جنایی غرب  هم عوض نخواهد شد.
جنایات آمریکا هیچ گاه فراموش نمی شود وی بیان کرد: آمریکا همواره خیانت‌های بزرگی را علیه ملت ایران مرتکب شده و از گروه های تروریستی حمایت کرده است و روزی نیست که علیه ایران دست به اقداماتی نزند. لذا اقدامات و جنایات آمریکا هیچ گاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.
وی اظهار داشت: همین امریکایی که شما حرف از صلح و دوستی با آن را می زنید چرا وقتی پای میز مذاکره قرارداد صلح امضا کرد در مصاحبه می گوید گزینه ی نظامی روی میز است.برادران خواهران بفهمید و آگاه باشید که دشمن دشمن است و روزی که این دشمن زخم خورده از راه دوستی وارد می شود مشکوک است.
فرمانده سپاه شهرستان سرباز ادامه داد: امروز ایران قدرت اول منطقه و یکی از چند قدرت برتر جهان است و همین قدرت جمهوری اسلامی باعث شده است که در همه صحنه های منطقه ای حرف اول را بزند.
رجب پور ادامه داد: دشمن می داند نمی تواند درمقابل ایران با تهدید و جنگ و تحریم کاری انجام دهد پس با توطئه جدید و با استفاده از حرف های برخی جریانات خود فروخته نقشه جدیدی طراحی کرده است.
مشکل ما با آمریکا تنها بر سر توافق هسته‌ای نیست وی تصریح کرد: مشکل ما با آمریکا تنها بر سر توافق هسته‌ای نیست، ما مشکلات و تفاوت‌های بسیاری با آمریکا داریم، آنها همواره نگرش خود برتربینی در جهان داشته و خود را حق می‌دانند و حقوق ملت‌ها را نادیده می‌گیرند. ما به عنوان یک مسلمان تفاوت دیدگاه بسیاری با آنها داریم و هیچ گاه نمی توانیم با آنها رابطه برقرار کنیم.
وی در پایان افزود: من از شما بسیجیان و جوانان می خواهم در هر صنفی که هستید شهدای صنف خود را بشناسید زیرا با مطالعه زندگی و وصیت نامه شهدا  متوجه خواهید شد که هر شهید در وصیت نامه خود تنها یک چیز از شما خواسته است که اگر می خواهید در دنیا سرافراز باشید و الگوی جامعه جهانی باشید رهبری و ولایت فقیه را تنها نگذارید و در هر زمان فرمان بردار ولایت فقیه باشید.
مقام معظم رهبری پرچمدار جهان اسلام است حجت الاسلام کمالی پور امام جمعه شهرستان سرباز نیز گفت: در روایات شیعه و اهل سنت آمده است که مسلمین باید از ولایت فقیه و رهبر جامعه اطاعت کرده و برای حمایت از اسلام تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران گرفتار افراط و تفریط نباشید هر بلایی که بر سر اسلام آمده است به خاطر همین است که در برخی از زمان ها گرفتار افراط و تفریط می شویم.
وی با اشاره به اهمیت رهبری در حفظ اقتدار و هم دلی امت گفت: قدر رهبری و ولایت فقیه را بدانیم زیرا هرچه داریم از برکت و نفس خیر مقام معظم رهبری است و ایشان سکاندار این کشور هستند و در شرایط سخت سیاسی و اجتماعی با درایت و ایمانی راسخ کشور را از مشکلات نجات داده اند.
وی تصریح کرد: نگذارید مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار اسلام تنها بمانند. باید فرمایشات ایشان را نصب العین خود قرار داده و در مسیر تحقق ارزش‌های مورد نظر ایشان حرکت کنیم. خداوند ان شاء الله مقام معظم رهبری را تا فرج حضرت ولی عصر (عج) مستدام بدارد.
کد مطلب: 422287